P4_JA TENIM GALLINES AL GALLINER

Els alumnes de P4 som els encarregats/des del galliner durant aquest primer trimestre.

Durant aquest temps no hem tingut cap gallina, però hem après de la mà d’una gran experta que hem convidat a l’escola, la Magda, quines han de ser les nostres tasques per cuidar-les molt bé. Alhora, la Magda,  ens ha explicat moltes coses i curiositats interessants sobre les gallines. Sembla que estem més preparats/des per afrontar aquest nou repte.

Gallina marrón sobre un blanco aislado | Foto Premium
      CLIQUEU LA IMATGE

El dilluns 25 ens han informat que les gallines arribarien dimarts 26, així doncs ens hem posat a treballar de valent per deixar-los un galliner ben equipat (aigua a l’abeurador, menjar a les menjadores, palla a les ponedores…)

FINCA CASAREJO Pack comedero y Bebedero para gallinas y Otras Aves de 2 kg/3 litros
               CLIQUEU LA IMATGE

Dimarts quan hem arribat a l’escola abans d’entrar a l’aula les hem anat a visitar i a conèixer, ara al nostre galliner  hi habiten 4 gallines, una de negra, una de blanca i dues de rosses. Tenim una gran tasca per endavant i els hi haurem de buscar un nom ben eixerit!!

▷ Gallinas y gallos PNG Imagenes gratis 2021 | PNG Universe
            CLIQUEU LA IMATGE

Al llarg del dia, anem a visitar les nostres gallines, observem si necessiten res i els hi portem enciam, bledes, cargols…, que sabem que els agraden molt.

Bledes blanques/verdes
               CLIQUEU LA IMATGE

L’encarregat/da de cada aula, és el responsable de plegar els ous que ponen les nostres gallines i d’afegir menjar a la ponedora o aigua a l’abeurador.

Consejos: Cómo elegir la Mejor Gallina Ponedora para tu corral
                   CLIQUEU LA IMATGE

A partir d’ara els alumnes de P4 s’enduran cap a casa els ous que anem plegant i ens sorprendran a canvi amb una deliciosa i exquisida  recepta casolana que faran i degustaran en família, feta amb un ou del Pompeu.

Després compartiran  amb la resta de companys/es a l’aula, la recepta elaborada en família (text instructiu_treball escrit)  i ho exposaran oralment davant del grup-classe.

Amb el recull de totes les receptes elaborades pels nostres alumnes en farem un bon receptari especialitzat en receptes amb ou.

Ous de pagès nº 1 | Can Vives carnissers des de 1840