LA SIMETRIA A i4

Al segon trimestre seguim amb els espais matemàtics d’Innovamat. Aquests espais van molt relacionats amb els tallers d’Innovamat que també es fan cada setmana. Fa dies que treballem la simetria.

En un espai, classifiquen imatges reals segons si són simètriques o no. A partir de dibuixar l’eix de simetria, raonen perquè és simètric o perquè no ho és. És molt interessant sentir-los enraonar.

En un altre, han de confegir un dibuix amb el Pattern Block (un material d’innovamat). Per fer aquesta creació, parteixen de l’eix de simetria i, en parelles, van posant les mateixes peces a la dreta i a l’esquerra de l’eix.

En un altre espai, hi ha dues propostes, una es que han de dibuixar la part que falta del dibuix, tenint en compte que són imatges simètriques. L’altra es ajuntar les dues meitats d’una imatge.

En un altre espai treballem la simetria de la pròpia cara. Primer observem la simetria dels propis rostres, observant-se en uns miralls. Els donem un full amb la meitat del seu rostre i s’han d’acabar de dibuixar.

Us deixem un recull de fotos per si els voleu veure treballant.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>