Deures de 4t

TERCERA SETMANA (del 30 de març al 5 d’abril)

  • Ja has acabat de llegir el llibre de lectura? T’ha agradat? Doncs ara completa la fitxa.

 

  •  Títol:

 

  •   Autor/a:
  •   Personatges principals.
  •   Resum del llibre:
  •  Què és el que més t’ha agradat d’aquesta història?
  •   Recomanaries aquest llibre? Explica per què.

 

 

 

  • Matemàtiques

Continuem amb el compta i pensa. Aquesta setmana farem del 11 al 15.

https://www.barcanova.cat/descargas/barcanova/propuestas/1471389_RD_3024.pdf

Anem practicant les taules de multiplicar

https://www.tablasdemultiplicar.com/

 

  •    Medi

Seguim repassant el tema de l’univers. Aquesta setmana aprendrem què és un eclipsi de lluna i un eclipsi solar. Mira els vídeos següents i després explica en que consisteix l’eclipsi de lluna i el solar.

https://www.youtube.com/watch?v=LORLGccN93Y

https://www.youtube.com/watch?v=_zMk0NhycJQ

 

Us recordem diferents adreces d’interès

https://lp.smartick.es/matematicas-online/  SMARTICK

https://llengua.gencat.cat/ca/serveis/aprendre_catala/recursos-per-al-professorat/dictats-en-linia/b1/  DICTATS EN LÍNIA

http://www.edu365.cat/primaria/catala/index.html  ACTIVITATS EDU365

http://www.cristic.com/3o-y-4o-de-primaria/?lang=ca  JOCS EDUCATIUS

https://www.ccma.cat/tv3/super3/avui_aprenem/propostes-per-aquests-dies-que-no-pots-sortir-de-casa/noticia/2998422/  Aprendre sense sortir de casa

English: Aquesta setmana us proposo dues fitxes per repassar conceptes que hem explicat al llarg del curs. Podeu imprimir-les o escriure les respostes a la llibreta. També podeu obrir un Google Docs i compartir-me les respostes al meu correu (enricrius@pfangles.cat)

Fitxa 1: https://drive.google.com/file/d/1ubVD-4cYS0dCJB38kX_PW5o08bKdmDQu/view?usp=sharing

Fitxa 2: https://drive.google.com/file/d/1Z5psmT5OkqK49VUonXSd11otaOFqRjdY/view?usp=sharing

Recordeu que es pot seguir repassant vocabulari al portal agendaweb.org.

Aquesta setmana proposaré més activitats al Classroom de 4rt. Estigueu atents a les publicacions!!!!!

 

VALORS – RELIGIÓ 

Per aquesta setmana, només et proposem una activitat, però millor si la pots fer una miqueta cada dia.

 

PER A TOTA LA FAMÍLIA

 

En algun moment, mentre fas algun dels àpats del dia, sigui esmorzar, dinar, berenar o sopar, et poses a fer tots els gestos molt molt lentament, a CÀMERA LENTA.

Fer-ho tot molt a poc a poc: agafar el cobert, agafar alguna cosa del plat, tassa,…posar-ho a la boca, mastegar…sobretot…mastegar molt a poc a poc, assaborint i sentint cada trosset que ens posem a la boca.

 

La primera vegada ho pots fer durant un minut, aproximadament, i cada dia afegir-hi una mica més.

 

Després, es pot parlar de com ens hem sentit, què hem descobert, si ha estat agradable o desagradable. El que hagis sentit és perfecte.

 

TRANQUIL·LITAT A LA RESPIRACIÓ, PAU EN EL COR.

 

 

  • ACTIVITATS PELS ALUMNES QUE TENEN UN PLA INDIVIDUALITZAT:

 

DEURES ADAPTATS   4t CURS

 

CATALÀ 

Comprensió lectora  el quadern :

  • Rubio, l’art d’aprendre 1. Competència lectora. Món sensacions. Lectura 1  : El gotim de raïm i les activitats.

Lectura 2  : El senyor Anacruso i les activitats

 

MATEMÀTIQUES 

https://www.barcanova.cat/descargas/barcanova/propuestas/1471281_RF_5035.docx

 

 

Segona setmana (del 23 al 29 de març 20)

 

      Acabar de llegir  el llibre de lectura:   4t A Un pinyol farcit de fada

4t B Un somni dins el mitjó

  •   Matemàtiques

Continuem amb les activitats de la setmana passada de Compta i Pensa. Aquesta setmana farem a la llibreta del 6 al 10. Adjuntem el link.

https://www.barcanova.cat/descargas/barcanova/propuestas/1471389_RD_3024.pdf

–       Català.

Món lector Quadern 4 Unitat 1 i 2. (Són unes activitats molt divertides perquè feu en línia). Adjuntem el link.

https://www.espaibarcanova.cat/activitats-mon/index.html

 

Expressió escrita.

Mira el vídeo del link que t’adjuntem i fes un petit resum de la història.

https://www.siguestu.cat/ca/recursos2/l/365-presto–empatia.html

A continuació respon les següents preguntes:

  1. Quin és el missatge de la història?
  2. Com podria haver evitat el mag totes les desgràcies que li passen?
  3. Per què penseu que el conill s’enfada tant?
  4. Us ha passat mai una cosa semblant?

–       Coneixement del medi. 

Fem un repàs del Sistema solar amb aquestes activitats Jclic.

https://clic.xtec.cat/projects/medinat5/teruniv5/jclic.js/index.html

EP FAMÍLIES!!! PROVEU-HO!!!

Smartick es un mètode online perquè els nens aprenguin i dominin les matemàtiques, des de casa,  dedicant 15 minuts al dia. Smartick va adaptant els exercicis al nivell del nen/a per tal que ho puguin realitzar sols.

https://lp.smartick.es/matematicas-online/

English

Durant aquesta segona setmana els alumnes han de:

  1.       Repassar el vocabulari de la Unit 4 i ampliar-lo. Cal fer una llista de les feines que hem treballat a la unitat i buscar-ne i afegir-ne de noves a la llibreta d’English (si la tenen a casa) o en un full a part (després ja enganxarem a la llibreta quan tornem a l’escola). Amb unes 10 paraules noves n’hi ha suficient.
  2.       Repassar la Grammar Box de la página 70 del llibre. A continuació us deixo una fitxa per practicar: https://drive.google.com/file/d/1Ta1TvrYEOMw3S7k5BPPxCoi7Fw5EJWZr/view?usp=sharing
  3.       Cal portar fetes les activitats de Writing que us deixo a continuació: https://drive.google.com/file/d/1TPvg9F6oWuoKBzJKzwTkZBd4tZ_AOGcD/view?usp=sharing
  4. Podeu continuar fent activitats online, jo aquesta setmana us plantejo les següents: https://agendaweb.org/vocabulary/people_jobs_personalities-exercises.html
INFORMÀTICA: Entreu al vostre correu de gmail i veureu un correu nou amb el títol “Hola a tots”. Obriu-lo i seguiu les instruccions. Veureu que us convido a unir-vos a una classe per internet on ens hi trobarem tots. Si esteu en contacte entre volsaltres digueu-vos-ho uns als altres a veure si aconseguim trobar-nos-hi tots. Una abraçada!

 

Valors religió

  1. Veure la pel·lícula Azur i Asmar al següent enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=QgYPkZnysRA

  1. Podries parar-te a reflexionar sobre aquesta pel·lícula. Per exemple:
  1. Intenta descriure les emocions que senten Azur i Asmar quan, de petits, són separats.
  2. Intenta posar-te al lloc del pare de l’Azur. Per què creus que el fa anar a estudiar lluny de casa seva?
  3. Què en penses de la manera com el pare de l’Azur acomiada a la dida?
  4. Per què creus que l’Azur decideix anar a conèixer el país de l’altre banda del mar?
  5. Per a quines raons l’Azur decideix fer-se passar per cec?
  6. Per què quan es troben per primer cop, ja de grans, l’Asmar no vol saber res de l’Azur? Què en penses de la seva actitud?
  7. Què opines del final de la pel·lícula?
  1. RECORDA QUE ARA TENS TEMPS PER FER I ENSENYAR “MOMENTS ESPECIALS” (ja saps, respiracions i relaxacions…en saps molts …ànims!!). TRANQUIL·LITAT A LA RESPIRACIÓ, PAU EN EL COR..

Música

Busqueu les principals característiques dels 10 instruments de corda pinçada que vàreu escriure la setmana passada (quantes cordes tenen, quina forma té la seva caixa de ressonància,…). També podeu buscar vídeos per escoltar com sonen i veure com es toquen.

Setmana del 16 al 22

ACTIVITATS I DEURES ALUMNES 4t  Setmana del 16 al 20 de març)

 –      Exercicis de matemàtiques (posats a classe)

  Comprensió lectora català (posats a classe)

  Comprensió lectora castellà que adjuntem link.

https://drive.google.com/file/d/0Bwb_kTdsSiD5WEo5OUJXOHl5d1U/view

  Activitats matemàtiques que adjuntem link.

  • ( compta i pensa) fer a la llibreta del 1 al 5

https://www.barcanova.cat/descargas/barcanova/propuestas/1471389_RD_3024.pdf

  • Exercicis English (posats a classe).

  Llegir el llibre de lectura:

  •       4t A Un pinyol farcit de fada (fins a  la pàgina 51)

  

  •       4t B Un somni dins el mitjó (fins a la pàgina 50)

               

Adreces d’interès per treballar matemàtiques i llengua 

https://llengua.gencat.cat/ca/serveis/aprendre_catala/recursos-per-al-professorat/dictats-en-linia/b1/  DICTATS EN LÍNIA

https://www.tablasdemultiplicar.com/   TAULES DE MULTIPLICAR

 

http://www.edu365.cat/primaria/catala/index.html  ACTIVITATS EDU365

 

http://www.cristic.com/3o-y-4o-de-primaria/?lang=ca  JOCS EDUCATIUS

 

https://www.espaibarcanova.cat/  ACTIVITATS MÓN ( Activitats en línia)

 

English Des de l’àrea de llengua estrangera de l’escola, us deixem un llistat d’activitats, eines i recursos online per tal que pugueu treballar la llengua anglesa des de casa. La primera web que us proposem és l’Agenda Web. En aquesta plataforma hi ha molt material, trobareu molt vocabulari a més a més de gramàtica. Recomanem escollir el vocabulari i la gramàtica que hem treballat durant el curs, per tal de fer-ne un repàs i aprofundir encara més en el tema. https://agendaweb.org/ En aquestes webs també trobareu molt vocabulari, a més a més d’explicacions i recursos que us poden ajudar a fer els deures:

 

Adjuntem unes fitxes per repassar el que hem treballat fins ara a l’escola. Cal que les porteu fetes quan tornem a l’escola. Per aquesta setmana:

 

Extension Activities: https://drive.google.com/file/d/1OJxAr8pM3Q-okORrYEDYguUgA9xtLvQW/view?usp=sharing

 

Grammar:

https://drive.google.com/file/d/13mjl8NOeJ8UZagzPmmtkPoZ-yI9OB-RG/view?usp=sharing