CONSELL ESCOLAR

El consell escolar del centre intervé directament en tres aspectes fonamentals:

👉Participa en la selecció del director, i en el retiment de comptes de la seva gestió.
👉Participa en l’aprovació del principal instrument de l’autonomia del centre (el projecte educatiu).
👉Intervé en l’avaluació dels projectes, a través del consell escolar de centre i rep informació dels resultats de les diferents avaluacions del centre.

El consell escolar del centre aprova els següents instruments de l’autonomia dels centres educatius del Servei d’Educació de Catalunya:
  • El projecte educatiu;
  • Les normes d’organització i funcionament;
  • L’estructura organitzativa pròpia (forma part del projecte educatiu);
  • El projecte lingüístic (forma part del projecte educatiu);
  • La programació general anual del centre;
  • El caràcter propi del centre (forma part del projecte educatiu);
  • Les propostes dels acords de coresponsabilitat;
  • La carta de compromís educatiu;
  • Les directius per a la programació de les activitats complementàries, si n’hi ha, les activitats extraescolars i els serveis que s’ofereixen;

El consell escolar del centre és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. En els centres públics, la funció principal del consell escolar és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre: el projecte educatiu, la programació general, la gestió econòmica, etc.

Els membres del consell escolar són elegits per un període de quatre anys i es renoven per meitats cada dos anys.

CONSULTA DELS ACORDS DEL CONSELL ESCOLAR