El projecte “Si penso, no llenço” és un projecte educatiu del menjador escolar que desenvolupem des del curs 2017-2018 i que implica tots els infants del centre, des d’I3 fins a 6è.
L’objectiu és que els infants prenguin consciència del que se serveixen, del que realment necessiten menjar i del malbaratament alimentari que es genera.
A través de la participació de tots els cursos, i especialment amb un paper molt actiu dels infants de 4t, 5è i 6è —que són els responsables de pesar diàriament les restes—, convertim el menjador en un espai d’aprenentatge, autonomia i responsabilitat.
Aquest projecte, conjuntament amb “Mengem com a casa”, ens permet potenciar l’autonomia, la capacitat d’autoregulació i l’autoconeixement dels infants en relació amb l’alimentació, promovent que l’infant participi en la quantitat que es vol servir, que aprengui a ajustar-la amb possibilitat de repetir i que acabi el que s’ha servit, alhora que pren consciència de la petjada ecològica dels aliments malbaratats. Tot això es treballa aprofitant l’àpat com un espai per transmetre valors i hàbits, potenciant la màxima autonomia i complementant-ho amb dinàmiques i activitats educatives.
A continuació es detallarà les dades acumulades del curs 2018-2019.

