5è: Setmana del 5 al 8 de maig

Comença el mes de maig, el dilluns 4 tenim festa de lliure disposició, per això aquesta setmana comença el dimarts, 5.

El diumenge, 10 de maig, hauríem celebrat la Festa de la Primavera. Recordeu que durant tot el dimarts, 5 encara podeu enviar els vostres vídeos de 15 segons com a màxim on expliqueu quines activitats, moments o situacions trobeu més a faltar sense comptar jugar a l’hora del pati. El dia 10 publicarem les vostres aportacions i alguna altra sorpresa, per tal de celebrar virtualment la nostra festa.

També us animem a participar en el “Certamen de lectura en veu alta en confinament” que us posarem com a tasca 1 fins al 15 de maig, que s’acaba el termini perquè ens feu arribar els vostres vídeos.

I ara, us fem la llista de les tasques que us hem preparat per aquesta setmana (les que heu de retornar estan marcades amb ).

Us adjuntem aquest pdf anomenat “Criteris d’Avaluació”  que us ajudarà a autoavaluar-vos en les tasques que presenteu.  Abans d’enviar-les, comproveu que heu tingut en compte totes les recomanacions.

Cicle superior criteris d’avaluació

• TASCA 1: CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA EN CONFINAMENT – L’Escola estava inscrita al Certamen de Lectura en Veu Alta amb l’alumnat de 6è, però es va suspendre com moltes altres activitats. Ara ens han informat que s’ha organitzat el Certamen en confinament: #acasallegimenveualta del 21 d’abril al 29 de maig. Nosaltres en hi hem apuntat com a Escola i hem ampliat la participació a tot l’alumnat de CM i CS. Per participar heu de seguir els passos que trobareu al document adjunt. Tots el vídeos que rebem, els publicarem al nostre compte d’Instagram. El 5 millors de cada Cicle seran penjats al canal de youtube de lectura en veu alta i  entre tots els centres educatius participants sortejaran 10 lots de llibres per al centre, que faran arribar quan s’acabi el confinament. També l’alumnat seleccionat rebrà   un diploma digital de l’organització.

Teniu temps per enviar-nos els vostres vídeos fins al 15 de maig, però abans, llegiu bé aques document:

Certamen Lectura en veu alta

• TASCA 2: ALERTA EN EL MUSEU – Qui ha robat el quadre? Per quin motiu l’han robat? Us animem a solucionar l’enigma! Llegiu el document adjunt i analitzeu bé totes les pistes.

C.Superior ACTIVITAT LECTORA (1)

• TASCA 3:  REPÀS MATES –A continuació us adjuntem una fitxa de repàs dels continguts treballats a matemàtiques.

Matemàtiques 5è (4_5_20)

• TASCA 4: CLIMATE CHANGE QUESTIONS –

Us proposo que contesteu 10 preguntes sobre el canvi climàtic.

Per poder-les contestar heu de jugar primer al kahoot. Al pdf adjunt he fet una mena de tutorial amb els passos a seguir per poder jugar, així com el link per poder accedir-hi. En aquest kahoot apareixen 10 preguntes amb les seves possibles solucions, les quals us ajudaran a contestar les meves preguntes.

Climate_change_activity

• TASCA 5: MINDFULNES – Exercici diari que afavoreix la concentració i la relaxació.

• TASCA 6: ED. MUSICAL:  Us donem més temps per aquest repte que us va proposar l’Anna la setmana passada:  elaborar un xilòfon musical. Si voleu, podeu enregistrar-vos en vídeo i enviar-lo per correu electrònic a aborrego@alfapinyana.cat o per telegram. L’Anna us penjarà al nostre compte d’Instagram.

• TASCA 7: DÓNA LA NOTA –

Alumnes de 4t, 5è i 6è, des de la classe de música us encoratjo a formar part de la campanya “Dóna la nota”. Aquesta campanya ens regala una cançó molt bonica titulada “No ens desdibuixeu”, jo us demano que us aprengueu aquesta cançó i que us graveu en video interpretant-la. Aquesta tasca durarà 15 dies, per tal que tingueu temps d’aprendre-la i gravar-la. Teniu tota la informació al full adjunt.

Aquest és l’enllaç directe als recursos de la cançó!

Els recursos que heu d’utilitzar són: CANÇÓ i CANÇÓ (INSTRUMENTAL EN FAM) cliqueu en aquests 2 quadrats verds i trobareu els mp3.

Envieu la tasca a: aborrego@alfapinyana.cat o afegiu-la a la tramesa de la tasca.

• TASCA 8: RELIGIÓ I VALORS – ESPERIT SOLIDARIPenseu en llocs on es poden realitzar accions d’ajuda a la comunitat (guarderies, centres cívics, casals, veïns de l’escala …) i una acció per realitzar a cada lloc amb la qual es pugui ajudar els altres.

Retalleu imatges d’accions solidàries de revistes, diaris, o bé les dibuixeu. Feu un mural amb cartolines, cartrons, folis … que tingui com a títol “MOSTREM UN ESPERIT SOLIDARI”, enganxeu les imatges, escriviu a sota l’acció solidària i ho decoreu al vostre gust.

Feu una foto i envieu-la al tutor o pengeu-la al Moodle.

(Aquesta tasca ja la teníeu la setmana passada)

• TASCA 9: CONFIJOC EN FAMÍLIA – A continuació tens un joc de taula que et pots baixar i imprimir, amb el qual podeu passar molt bones estones en família i en el qual les emocions tenen un paper molt important.

CONFIJOC-EN-FAMÍLIA

• TASCA 10: ED. FÍSICA –  El Josep us proposa 3 reptes més. Recordeu que us podeu enregistrar fent els reptes i enviar-los al Josep a jsegues@alfapinyana.cat i els penjarem al nostre compte d’Instagram.

• TASCA 11:  SETMANARI EL TRICICLE – Et recomanem la lectura de la revista El Tricicle, on trobaràs les noticies setmanals explicades especialment per a vosaltres:

165_eltricicle_A4_2020-05-01

165_eltricicle_A4_2020-05-01_esp-eng

Per tant, heu de retornar les tasques  2, 3 , 4, 7 i 8 (La 8 ja la teníeu la setmana passada i la 7 teniu temps fins al 16 de maig).