Xerrada energies renovables 5è

El passat dia 15-01-24 van venir a l’escola en Jordi Bartolí i l’Oleguer Tàpies (Experts en energies renovables) ens van venir a fer una xerrada sobre aquest tema.

Ens van explicar que totes les energies venen del sol, per exemple perquè les plantes fer la fotosíntesis i crear biomassa necessiten el sol.

Catalunya es una zona de molts boscos i productors de biomassa, que podríem utilitzar molt més.Ja que és una energia pròpia i no produeix residus. D’aquesta manera no hauríem  de dependre tant d’energia externa i més contaminant.

Si seguim utilitzant energies no renovables estem alliberant molt de CO2 a l’atmosfera. Això ens crea una capa a la mateixa atmosfera que impedeix que els raigs solars surtin. Aquesta situació fa que cada vegada més augmenti la temperatura del planeta.

També ens van explicar que la energia no es crea ni es destrueix, es transforma.

Moltes gràcies Jordi i Oleguer per un any més acompanyar-nos en aquests aprenentatges.

Alumnat de 5è