4ta jornada Erasmus+; Ens acomiadem de Madeira. Una experiència única.

Avui ha estat un dia diferent. El sol brilla al cel a diferència dels 3 dies anteriors. Els nostres companys madeirenses ens han explicat que a Madeira no acostuma a ploure molt sovint, així que hem encertat la setmana per celebrar l’Erasmus+!!!

Com cada dia ens hem dirigit a l’escola Assomada i després d’un “coffe break” hem començat la jornada de treball amb la presentació de la Silvia dos Santos Silva, professora de la divisió de Suport tècnic del govern portuguès, especialitzada en accessibilitat.
Ens ha presentat una sèrie d’aplicacions destinades a facilitar l’accès a la informació i l’aprenentatge com a mesura universal. Ens han exposat una sèrie d’eines informàtiques aplicables al nostre alumnat com el Jclic, el ClaroScanpen, entre d’altres. Eines que serveixen per crear jocs, escoltar textos escrits o crear contes amb imatges.
Per altra banda hem pogut manipular diferents materials adaptats per a alumnes amb discapacitat visual, així com també observar una mostra de contes interactius a través de l’aplicació ebook library. A la vegada hem pogut manipular llibres amb diferents textures com material sensorial molt divers. Ens agradat comprovar que, igual que fem nosaltres, fan servir els pictogrames del programa ARASAAC seguint la mateixa metodologia.
Us enrecordeu que avui ha sortit el sol? Doncs aquesta tarda ha caigut un aiguat monumental. Tot i així hem visitat el casc històric de Funchal que és la capital de l’arxipèlag portugués i lloc on estem allotjats el qual té un encant únic molt recomanable per ser visitat.
Per finalitzar la tarda hem fet una visita obligada dins d’aquesta illa, la pujada en cable car que és un funicular que puja des de la platja fins a dalt de la muntanya.
Per concloure la mostra estada amb els nostres companys europeus, els mestres portuguesos han organitzat un gran sopar de gala a la seva escola, el nostre punt neuràlgic a la nostra illa.
No ha faltat de res: cançons populars, gastronomia típica i danses amb l’actuació del grup folklòric “Balinho de Madeira”.
Per acabar la nit la Marisa, directora de l’escola, el Milton, alcalde de Caniço, el poble on està ubicada i la Lara, Coordinadora portuguesa del projecte Erasmus ens han fet entrega del Diploma que certifica la nostra participació al Projecte i uns obsequis a cadascun dels participants.
Ens hem acomiadat mirant el vídeo que resumeix la nostra història comuna. Ha estat molt emotiu i molts de nosaltres ens hem emocionat. Tornarem a retrobar-nos el proper mes de març, aquesta vegada a Sant Andreu de la Barca.
Cliqueu a la imatge per veure les fotografies.