GUINEUS, QUÈ US PROPOSEM AQUESTA SETMANA?

Bona tarda famílies,

Ens adrecem a vosaltres per acompanyar-vos durant aquests dies. És una situació molt estranya per a tots plegats, per això creiem molt important  poder estar a prop vostre per a tot allò que necessiteu.

El missatge que us volem fer arribar és que estigueu tranquils i que gestioneu les propostes i els recursos que us enviem segons les vostres necessitats. Cada situació familiar és diferent, per això no us sentiu obligats a portar a terme les tasques que us proposem. Allò més important en aquests moments és poder cuidar dels vostres infants, que ells se sentin estimats i acompanyats en aquesta situació tan difícil.

Per continuar amb el treball que estàvem fent a l’aula, cada setmana us anirem fent algunes propostes. A continuació us presentem les d’aquesta setmana:

1. DIARI SECRET DEL CONFINAMENT (Durada: tot el confinament)

Trobar un moment al dia (matí, tarda…) per fer un dibuix: del què ha fet o plasmar alguna emoció que ha tingut escoltant, veient, pensant… Intentar-ho fer cada dia o 3 cops a la setmana i anar-ho guardant per confegir el diari.

Coses a tenir en compte:

• Posar data, important.
  • Fer una portada
  • Trobar un lloc on guardar-ho: caixa, carpeta…es pot decorar i pot tenir una contrasenya que només la Guineu la sap.

Quan ens tornem a veure a l’escola, si us ve de gust, podrem compartir els vostres diaris amb la resta de Guineus.

2. EL NOM AMB LLETRA LLIGADA.

Pots provar d’escriure el teu nom amb lletra lligada en diferents suports que tinguis a casa (al paper, en una pissarra, a la sorra del jardí…).

3. JOC: “COMENÇA PER LA LLETRA…)

Fer una graella amb 5 columnes, una columna per la lletra, nom de persona, animal, menjar i pels punts.

Quina serà la puntuació del joc?

-Si la paraula està ben escrita 3 punts

– Si està repetida  1 punt

-Si no està repetida 5 punts

– Si no la saps 0 punts.

Podeu afegir o treure columnes.

Podeu fer l’abecedari traient les lletres Y, X, NY…

4. CONTE SORPRESA

Farem un conte on tu i els de casa sereu els protagonistes.

Potser t’hauràs de disfressar, pintar, amagar, buscar, preparar, fer… encara no ho sé !!

Cada dia tindràs un missatge (el rebràs per WhatsApp) , l’hauràs de llegir i l’hauràs de fer.

Hauràs de fer una foto i a sota copiar el missatge que he enviat.

Pots anar guardant totes les fotos, grapar el conte i guardar-lo a la carpeta blava.

5. LLENGUATGE MATEMÀTIC

–  Busca prismes i cilindres per casa.

–  Fes un coet. Pots afegir algun altre material si ho necessites.

–  Retalla 15 papers de la forma que vulguis i escrius els números del 0 al 15 (ben escrits ). Podeu adaptar l’activitat en funció de cada nen/a afegint o traient números. Per exemple podeu fer 10 papers 0 al 10 o podeu fer 8 papers del 0 al 8.

–  Barreja els papers i els poses cap per avall , que no els vegis .

–  Vas aixecant i en vas agafant, però han d’estar ordenats.

– Primer del 0 cap el 15

– Després del 15 cap el 0

Famílies, vosaltres coneixeu molt bé els vostres fills/es, de manera que podeu adaptar aquestes propostes per tal que suposin més o menys repte per a ells/es.

D’algunes activitats, us demanarem que feu una foto i ens l’envieu al nostre correu, d’aquesta manera ens podrem mirar el què esteu fent a casa i us donarem resposta. Així es mantindrem en contacte i també ens podreu demanar dubtes que us sorgeixin.

Aquesta setmana, ens podeu enviar una foto del coet que hagueu construït (proposta 5).

Ens ho podeu enviar a algun d’aquests e-mails:

cduran17@escolaolivar.cat

sarapuig@escolaolivar.cat

També us fem saber que l’editorial Teide penja un seguit d’activitats que es van ampliant a mida que durin els dies de confinament. Cal accedir a aquest enllaç i triar el curs. També hi trobareu propostes per eduació infantil.

Fins aviat, Guineus!