Comunicat a les famílies

Benvolgudes famílies,

Estem davant d’una crisi que ens ha generat moltes incerteses i es difícil preveure en quin escenari podem treballar al llarg del tercer trimestre.

El nostre primer objectiu és estar al vostre costat, ajudar-vos,  donar-vos eines educatives per donar continuïtat als aprenentatges amb el màxim de coordinació i professionalitat. Tot plegat requereix d’una gran atenció i capacitat humana.

L’escola s’està adaptant a les noves circumstàncies, ens obliga a reorganitzar tot el procés educatiu. Sabem que no podem accedir fàcilment a tot l’alumnat i és complicat constatar com s’assoleixen els aprenentatges.

Us  hem demanat si disposàveu de dispositius digitals i connectivitat d’ internet a la vostra llar per poder saber quants alumnes poden seguir amb certa normalitat les activitats proposades. Aquestes dades ens han constatat que no tot l’alumnat disposa de mitjans adequats per treballar en entorns virtuals. També algunes famílies ens han expressat  que passen per un moment difícil i no estan en les millors condicions per atendre i vetllar el procés educatius dels seus fills des de casa, ja sigui per problemes de salut en l’àmbit familiar, o bé perquè treballar des de casa i atendre a la família a l’hora no és fàcil, com tampoc ho és compartir un sol ordinador i poder disposar d’ell en qualsevol moment.

Per tant, entenem que la situació ja és extremadament complicada i no us volem afegir més angoixa ni estrès. Acabarem i tancarem el curs a finals de juny com sigui, anirem treballant de valent, ens  adaptarem contínuament als canvis, trobarem noves fórmules per valorar les tasques dels alumnes, buscarem diversos canals de comunicació amb vosaltres i ens anirem ajustant a la realitat i a la diversitat de situacions.

L’avaluació serà més formativa que qualificadora. No patiu per les notes. En cap cas, cap alumne es veurà perjudicat ni penalitzat.

Aprofitem aquesta situació tan excepcional per trobar altres oportunitats i maneres d’aprendre a aprendre, cuidem  la part més personal i emocional.

A l’inici dels tercer trimestre sortiran noves orientacions del Departament d’Educació, estarem atents. Tornarem a estar en contacte a partir del 13 d’abril.

Us volem recordar que fa dies us vam proposar omplir les cases d’optimisme, penjant a les portes i finestres dibuixos amb el missatge “TOT ANIRÀ BÉ” . Us demanàvem si era possible que ens enviéssiu una fotografia amb aquest missatge positiu per penjar-la a la web de l’escola.

Per organitzar-nos millor, les famílies que tingueu fills a educació infantil (encara que hi surtin els germans grans) podeu enviar les fotos a edinfantil@escolaolivar.cat i les famílies amb fills que cursin de 1r a 6è podeu enviar-les a escolaolivar@escolaolivar.cat

Teniu temps fins el dimarts 7 d’abril

Us trobem molt a faltar i de ben segur que a la tornada ens omplirem de petons i abraçades.

ESCOLA L’OLIVAR