Plantem llegums per observar com creixen

Fa una setmana les i els alumnes de 5è de l’escola vam plantar per grups dos tipus de llegums: llenties i mongetes. Això sí, no tots els grups tenien les mateixes característiques.

Per tal que una llavor pugui germinar i convertir-se en una planta ha d’obtenir tres coses: aigua, llum solar i aire (oxigen i diòxid de carboni). És per això que alguns grups han de tenir la seva planta a l’armari per tal que no li doni la llum del sol a la seva planta, d’altres grups han posat la tapa al seu pot per tal que no els hi entri aire. Però sí que tenim dos grups que ho tenen tot: aigua, aire i llum solar. Això ho hem fet per analitzar si les plantes d’aquests dos llegums creixen igual si els hi traiem algun dels factors principals per créixer i fer la fotosíntesi.

Durant les properes dues setmanes les anirem regant i observant el seu creixement, si n’hi ha!

A continuació us deixem algunes imatges del procés de plantació i omplerta del full de registre de l’experiment.