LA CASA

Hola nenes i nens de 1r. Què tal la setmana? Us agrada sortir o us agrada més aviat quedar-vos a casa?

Aquesta setmana us proposem un seguit d’activitats relacionades precisament amb la casa. Esperem com sempre que les nostres propostes us agradin molt!

LA NOSTRA CASA

MATEMÀTIQUES, CATALÀ I CASTELLÀ

Gràcies al Google Earth podem moure’ns sense sortir de casa. Ho vols provar? Vinga juguem. Entra a google Earth i clica executar

1.- Busca casa teva posant la teva direcció a la lupa. Clica a l’avió de paper (volar aquí). Clica a sobre de la icona vermella. Pots jugar amb el 2D i el 3D per veure la teva casa. Si cliques el (+) t’aproparàs molt i molt. En canvi si cliques el (-) t’allunyaràs tant i tant que inclús podràs sortir del….(afegeix la paraula)_____________________________________________.

2.-Dibuixa el que veus quan t’allunyes molt i molt de casa teva:

3.-Dibuixa el que veus quan t’apropes molt i molt a casa teva:

4.-Ara agafa el ninot que està a sobre de la icona 3D, arrosega’l i deixa’l anar a sobre la icona vermella, on es troba casa teva. Ara podràs veure el teu carrer i casa teva, oi què sÍ?

Veuràs que a la carretera hi ha dues fletxes que es mouen a la dreta i a l’esquerra. Les pots moure per poder posar-te davant de casa teva. També les pots moure per poder observar el teu carrer, les cases/edificis dels teus veïns, les botigues, els cotxes, els parcs, etc. Experimenta!!!

5.-Vinga, dibuixa casa teva:

6.-Explica en castellano cómo es tu casa por dentro y por fuera. Ahora lo tienes fácil!!

MODELO: Mi casa por dentro no es ni muy pequeña ni muy grande. Tiene 3 habitaciones, un baño, la cocina y el comedor. Mi lugar preferido de casa es mi habitación donde tengo muchos juegos y todas mis cosas. Mi casa por fuera es de color blanco, tiene chimenea y un pequeño balcón.

Mi casa por dentro es………..

Mi casa por fuera es……..

7.- Grava un petit vídeo on ens expliquis (en català) quina és la teva part preferida de la teva casa, on es troba, quan t’agrada anar a allà, què fas allà, per què.

Envia’l juntament amb la resta d’activitats.

8.-Juga amb el 2D i 3D, surt del Planeta Terra, torna a entrar, agafa la icona del ninot i apareix al carrer que desitgis… On has anat?

___________________________________________________________________

-Visita la casa dels teus avis o d’algun familiar que vulguis. A qui has visitat? Recorda posa el nom del carrer a la lupa.

___________________________________________________________________

-Visita la casa d’un amic o amiga. Demana la seva direcció. A quin amic/amiga has visitat amb el google Earth?

___________________________________________________________________

-També pots visitar l’Escola Montseny. Què t’ha agradat observar de l’escola?

___________________________________________________________________

-Visita algun lloc/país on t’agradaria anar de vacances i afegeix una fotografia o fes un dibuix. Digues on t’agradaria anar:

MEDI:  EL RECICLATGE A CASA!

PLÀSTICA

Vicent Van Gogh, és un pintor molt conegut del postimpressionisme. I us preguntareu, que vol dir postimpressionisme? Doncs és la manera com pintava aquest pintor!! Ell utilitzava colors vius, i intentava dibuixar la natura. Aquí teniu una de les seves obres. Heu de mirar molt atentament la pintura i reflexionar sobre:

1. Què és el que veieu a la pintura?
  2. En quin lloc pot estar situada aquesta pintura?
  3. Quins colors ha utilitzat?
  4. Busca un quadre de Vicent Van Gogh i tria el que més t’agrada, després, explica’ns perquè l’has escollit!!

ENGLISH

Avui aprendrem les diferents parts de la casa, i les intentarem dir. Ensenyem la teva casa amb un video, una foto o un dibuix i escriu les parts.

THIS IS MY HOUSE

SELF EVALUATION

AQUESTA ACTIVITAT

•  T’HA AGRADAT LA TASCA / YOU LIKE IT.

•  I UNDERSTAND THE TASK / HE ENTÈS LA FEINA.

• IT WAS AN EASY TASK / HA SIGUT UNA TASCA FÀCIL.

“Sons de la casa”

Clica en el següent enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=xGuyWxpZocM

Classifica els objectes que acabem d’escoltar segons la qualitat del so que tu creus que destaca més:

•         FORT
  •         FLUIX
  •         LLARG
  •         CURT
  •         AGUT
  •         GREU

EDUCACIÓ FÍSICA

Aquesta setmana pots triar entre dues activitats, només cal que en facis una, però sI et bé de gust pots fer les dues.

En primer lloc, et proposem que facis un petit treball de recerca… Volem que escriguis o facis un dibuix o fotografia de tres esmorzars que preparis amb la condició que sigui saludable. Un cop hagis esmorzat, identifica les  figures geomètriques que i veus.

Aquí et deixo una taula on t’ensenyo el meu esmorzar i que has d’acabar d’omplir. Bon profit.

L’altra tasca que et proposem és un massatge, l’hauràs de fer amb algú que estigui a casa, primer ho fas tu i després ell o ella. Recorda enviar-nos una fotografia, vídeo o un dibuix de com ho heu fet.  Et deixem aquesta cançó, posat darrera i segueix els passos que et proposa, a gaudir.