ELS LABERINTS

Hola nenes i nens de primer! Esteu preparats i preparades per endinsar-vos en el meravellós món dels laberints?

Voleu veure quines activitats hem plantejat aquesta setmana?

Vinga, que ho esteu fent genial!!!!

ELS LABERINTS

 

La Judit i l’Ivan estan molt emocionats perquè avui aniran d’excursió tot el dia a Barcelona. Pel matí aniran a fer un escape room  i després aniran a dinar al Parc del Laberint d’Horta i aprofitaran per fer un recorregut pel parc, inclòs el Laberint.

La sortida la faran ara a finals de maig

Encercla què creus que necessitaran per la sortida.

CATALÀ

 

Quan arriben a l’escape room els expliquen que hauran de fer un seguit de proves per equips per tal de poder sortir del circuit.

 

La primera prova que han de fer és la de desxifrar un codi secret. Els ajudes a resoldre’l?

T’animes a fer el teu propi codi secret? Pots fer-ho i a veure si ho endevina la teva família!

 

La segona prova que han de fer és un cal.ligrama (dibuix amb lletres) amb les lletres de la següent endevinalla i que representi la solució. Els ajudes a resoldre aquesta tasca?

Us deixem algun exemple perquè ho veieu més clar

 

El cal.ligrama que heu de fer ha de resoldre la següent endevinalla:

 

A la tercera i última prova han d’elaborar un acròstic amb les lletres del seu nom. Un acròstic és una composició en què les lletres que ocupen determinats llocs formen unes altres paraules o una frase. Us deixem un exemple.

Podeu decorar el vostre acròstic perquè quedi ben bonic!

 

La Judit i l’Ivan estan molt contents perquè el seu equip ho ha fet molt bé i ha acabat el recorregut de l’escape room en el temps establert.

 

Ara els falta la segona part de l’excursió. Arriben al Parc del Laberint i després de dinar fan un recorregut pel parc. Aquest parc té els jardins més antics de la ciutat de Barcelona. Després de fer el recorregut pels jardins, contemplant les diferents estàtues i el Pavelló, decideixen entrar al laberint.  El que passa és que primer han de trobar el laberint. No és tan fàcil com sembla, per això la mestra els ha donat un plànol.

 

CASTELLANO

Si están situados en la cascada y tienen que ir al laberinto, traza el recorrido más corto para poder llegar al laberinto.

 

Ya han llegado por fin al laberinto gracias a las indicaciones del plano. Judit e Iván están muy emocionados porque van a entrar en el laberinto. La maestra les facilita el plano del laberinto por si lo necesitan. 

 

MATEMÀTIQUES

La Judit i l’Ivan estan situats al número 1 i han d’arribar primer al centre del Laberint que està situat al nombre 2. Per sortir, hauran d’anar des del 2 fins el número 3.

 

 MOLT BÉ! l’Ivan i la Judit han trobat la sortida! Són uns campions!

Voleu fer més laberints???? Us deixem uns quants perquè practiqueu!

http://www.abcteach.com/directory/fun_activities/puzzle_fun/maze_fun/

 

També han de resoldre el següent laberint de números, si us quedeu amb ganes de més podeu crear el vostre propi laberint!! Som-hi!!!!:

I acaben la sortida amb un castell numèric per resoldre. Començant per l’1 han d’arribar al nombre 20 seguint l’ordre. Els ajudes?

ENGLISH AND CRAT   

 

https://drive.google.com/file/d/1a9u855ydoj2sXXhl1l_9B_izYbsR6782/view?usp=sharing

 

HOW TO MAZE CRAFT

Try to make a make a maze with any materials you have.

Intenta fer el teu laberint amb qualsevol material que tingueu per casa, escuradents, llapis, caixa, etc… Ja sabeu, quan acabeu de construir el vostre laberint ens envieu una fotografía o un vídeo!!! Ens encantarà veure com us ha quedat! Let’s go!!

 

Materials 

 

  • STICKS, PENCILS

  • SCISSORS
  • SELLOTAPE or GLUE
  • A BOX
  • A SMALL BALL

 

1- Design your maze with colours or sticks

     Dissenya el teu laberint amb pals,colors..

2-Use glue or sellotape to stick the sticks

   Utilitza la cola o celo per enganxar els pals

3- Introduce the ball in the maze and…LET’S PLAY

    Fica la bola al laberint i….LET’S PLAY

MÚSICA

En la part interna de la nostre orella trobem el Laberint. En el laberint les ones sonores es converteixen en el so que després arriba fins el nostre cervell. Per tant, aquesta part és molt important per tal de què puguem escoltar.   

 

Us proposo que feu un petit entrenament de la vostra oïda. En aquest enllaç us sortiran les notes do – mi – sol

i vosaltres les haureu de reconèixer. Podeu enviar una fotografia o vídeo mentre esteu fent l’exercici. Comencem!

https://www.youtube.com/watch?v=YOJ7XVQ9J7o

EDUCACIÓ FÍSICA

Aquesta setmana et proposem un repte de moviment molt divertit… En primer lloc cal que busquis cinta de paper (per pintar) , o un rotlle de paper de vàter, o fil de llana, o caixes de cartró.

          

Un cop ho tinguis et proposem que busquis un espai on hi hagin diferents elements; mobles, cadires, taules, i construeix el teu propi laberint. Aquí teniu algunes  propostes molt divertides …

                        

 

Quan el tinguis muntat has de …

  1.       Creuar-ho caminant endavant.
  2.       Creuar-ho caminant enrere.
  3.       Inventat una manera de creuar el laberint

Pots enviar un dibuix o un comentari, si et bé de gust una fotografia o un vídeo de com superes el repte amb la teva proposta inventada. A gaudir i no et perdis ?

 

MEDI: La mitologia “El laberint del minotaure”

Els mites eren contes explicats als nens amb una part fantasiosa i una real. S’utilitzaven molt a l’Antiga Grècia per explicar històries i aventures dels seus Déus grecs.

Un mite molt conegut és la història del Minotaure. Us deixo dos enllaços que expliquen el seu mite, amb dos finals diferents. (opcional)

Final 1  à  https://www.youtube.com/watch?v=pjoOoGvlDmA

Final 2, per als més petitons à https://www.youtube.com/watch?v=XBiPQh1Me4U

Posa el nom als personatges d’aquest mite i dibuixa el que més t’agradi:

_______________________              _____________________________