L’aula muntisensorial

MAS PRATS avui tenim el plaer de presentar-vos …. L’AULA MULTISENSORIAL

És espai de relaxació i exploració , és una sala flexible amb diversos materials que s’adapten a les demandes de persones amb algun tipus de discapacitat. L’objectiu és poder interaccionar amb el medi a través de l’estimulació dels seus sentits i capacitats. Aquesta aula treballa a través dels sentits i les sensacions ja que aquestes constitueixen la principal font dels coneixements, tant del món exterior com del propi cos i permet experimentar tota classe de sensacions (visuals, corporals, auditives…) i conèixer el món que els envolta.

Finalitats de l’aula:
Educativa: Consisteix a realitzar un procés d’ensenyament – aprenentatge entre adult i alumne. L’Adult acompanya en el procés d’aprenentatge a l’alumne, el qual necessita confiar i sentir-se segur per obtenir un bon aprenentatge.
Rehabilitadora: L’ambient ha de potenciar el funcionament, la mobilitat i la discriminació visual depenent del tipus de discapacitat.
Socialitzadora: Consisteix a millorar la socialització i comunicació mitjançant el contacte amb el medi i altres persones.

Objectius de l’aula
Els objectius que pretenen els espais multisensorials són:
• Facilitar un ambient motivador per explorar la realitat.
• Disposar d’un espai ric en experiències sensorials per estimular tots els sentits.
• Possibilitar la interacció amb l’entorn.
• Aconseguir un entorn segur i relaxat, que afavoreixi la iniciativa i la diversió.
• Facilitar el relaxament, perquè l’infant se senti segur i tranquil.
• Fomentar la relació interpersonal creant un vincle afectiu entre el professional i l’adult.
• Desenvolupar les capacitats que inclouen el treball d’estimulació.
• Treballar aspectes de la comunicació i el llenguatge.
• Interaccionar amb el medi més immediat.

Volem donar les gràcies a l’Ampa per finançar una part de l’aula i fer un agraïment públic ben gran a tots els professionals de l’escola que s’han implicat des del minut 1. Amuuunt Mas Prats !!!!