Pla de Comunicació

COMUNICACIÓ EXTERIOR

LA WEB DEL CENTRE

El centre disposa d’un web amb la informació pública. S’hi poden trobar informacions estàtiques, que es revisen periòdicament (documentació, normativa, ..) i articles dinàmics sobre el que va succeint al centre dia a dia. Aquest web està realitzat aprofitant el servei nodes que ofereix el Departament d’Educació.

XARXES SOCIALS

El centre utilitza Facebook i Instagram per publicar notícies d’esdeveniments rellevants de caire pedagògic o d’interès per la comunitat educativa.

GOOGLE FOTOS

S’utilitza el Google Fotos per la publicació dels Àlbums de Fotos, de les activitats pedagògiques i sortides realitzades per a cada promoció d’alumnes.

El centre disposa del seu propi canal Youtube per fer difusió dels vídeos de festes i festivals.

COMUNICACIÓ AMB LES FAMÍLIES

GMAIL

El correu electrònic és el mitjà de comunicació escrit principal entre família-escola. Les famílies informen a l’escola, l’adreça on volen rebre els missatges del centre en el moment de la preinscripció. És obligació de les famílies comunicar qualsevol canvi en l’adreça electrònica.

L’escola disposa, a més a més de l’adreça de correu xtec del centre (a8060423@xtec.cat), de dos adreces més, una per notificacions massives (no-contestar@escolamasprats.cat) i una altra per gestions administratives (administracio@escolamasprats.cat)

Tots els/les docents del centre disposen d’una adreça de correu corporativa @escolamasprat.cat per comunicació amb les famílies i els alumnes.

L’escola es preserva el dret de NO enviar correus fora de la jornada laboral (de dilluns a divendres de 8:45h a 13:15h i de 15h a 16:30h)

TPV ESCOLA

L’app TPV escola, és l’aplicació de gestió i comunicació d’absències i retards de l’alumnat, així com també pel pagament de quotes i sortides.

GOOGLE MEET

Les famílies tenen també l’opció de fer una videotrucada, en aquest cas és el/la docent qui envia l’enllaç a les famílies, l’aplicació que s’utilitza en aquest canal de comunicació és el Google Meet amb l’usuari corporatiu del centre.

GOOGLE CALENDAR

L’aplicació Google Calendar s’utilitza per programar les entrevistes de final de curs amb les famílies.

TELÈFON

Les famílies poden trucar a l’escola al telèfon del centre 93 762 00 87.

El personal docent pot trucar a les famílies si ho vol amb el seu mòbil particular, en aquest cas ho faran en mode número ocult, utilitzant el codi  #31# .

AGENDA

L’agenda s’utilitza a diari com a mitja de comunicació amb les famílies, tant pel seguiment de feines per acabar, dates de proves i materials que cal portar de casa, com per altres comunicacions del dia a dia.

CITA PRÈVIA

Les famílies, es poden adreçar a l’escola en persona, sempre amb cita prèvia amb la persona amb qui es vol parlar.

COMUNICACIÓ INTERNA

GMAIL

L’escola utilitza el correu electrònic a8060423@xtec.cat per difondre entre els docents les informacions rellevants. Tots/es els docents han de comunicar a la direcció del centre el seu correu @xtec.cat en incorporar-se al centre, utilitzant-lo com a contacte d’ús intern.

Cal valorar la importància de l’enviament de missatges en horari no lectiu i utilitzar si cal la programació d’enviaments.

GOOGLE DRIVE

L’escola utilitza el Google Drive per compartir la documentació interna del centre. Una carpeta per curs escolar, recull diferents subcarpetes. La direcció del centre és la propietària de totes les carpetes i dóna permisos de gestor de continguts i edició a qui ho consideri.

GOOGLE CALENDAR

L’escola utilitza el Google Calendar per compartir les dates dels esdeveniments més rellevants. La direcció del centre és la propietària i convida als docents a veure els esdeveniments.

També hi ha un Calendar anomenat Ipads, al qual tots/es els docents tenen permís d’edició per tal de reservar l’ús d’aquests dispositius.

L’aplicació whatsapp és el canal de comunicació immediat entre els docents. Hi ha un grup general de tot el claustre i personal no docent (Conserge, PAS, PAE i vetlladors/es) i d’altres grups per a cada cicle i grups impulsors.

Els docents tenen la responsabilitat d’estar pendent del grup general de l’escola, cada mati abans de l’inici de les classes, perquè és el mitjà de comunicació del quadre de substitucions.