Psicomotricitat

La sala de psico és un espai on als vostres fills i filles mirem de donar-los en cada moment i de la forma més adequada, tant la seguretat i el contacte corporal que demanen com la independència i la llibertat de moviments que necessiten.

La sessió de psico la dividim en tres fases:

1. Ritual d’entrada: Les sessions les iniciem a l’aula, preparant-nos per anar a la sala de psico. Fem un treball d’hàbits (autonomia a l’hora de posar-se els mitjons, l’ajuda als demés, l’espera fins que els demanem un per un que es posin al tren). Un cop som a la sala, abans de començar a fer l’activitat, fem el recordatori de les normes de joc i convivència i en ocasions els convidem a agafar consciència del propi cos amb diferents exercicis.
  1. Part central: Cada sessió està pensada per treballar diferents coses i en funció d’això els nens i nenes es troben l’espai preparat per dur a terme aquest treball. Per tant, la sala varia segons la proposta de treball i joc.
  1. Ritual de sortida: A les acaballes de la sessió, per ajudar-los a passar d’un estat efusiu a un estat més tranquil els avisem de viva veu que els queden uns minuts de joc i a la vegada comencem a recollir tranquil·lament. Finalment, els mestres fem un STOP on els nens i nenes ja s’han d’aturar i esperar a ser “fotografiats” per anar a seure al banc. Un cop tots asseguts, fem alguna activitat de relaxació i de valoració de la sessió.

Aprofitem també el meravellós entorn de l’escola i fem algunes sessions al bosc d’Adarró, al bosquet de l’escola, a la platja i també a la pista i al terrat.

Com diria la filla del Descartes: “Juego, luego existo”.

Si voleu veure algunes fotos cliqueu a aquest enllaç.