Projectes de l’escola

emprenedoria

EL PROJECTE D’EMPRENEDORIA:

Aquest projecte es va iniciar el curs 2012- 2013 amb l’objectiu que l’alumnat pogués assolir unes competències que li permetrien/permetessin tenir una actitud activa de transformació de les idees en projectes. Inicialment, es duia a terme a cicle inicial però des del curs 18-19 ens hem desvinculat del projecte de l’ajuntament i duem a terme l’emprenedoria amb l’alumnat de la Colla de Navegants. D’aquesta manera, els nens i nenes són més grans i poden participar de manera més activa i amb més aprofundiment, alhora les diferents activitats dutes a terme estan totalment vinculades amb el viatge de final d’etapa.

CLICA AQUÍPARTICIPACIÓ EN L’EXPERIÈNCIA DE LA CANTÀNIA:

La Cantània és una activitat amb diferents fases d’actuació: sessions de formació amb el professorat, treball del professorat a la seva aula i concerts finals interpretats per l’alumnat inscrit. Durant tot el curs escolar es treballa tant des de l’organització com des de l’escola. L’objectiu és organitzar un acte on l’alumat  tingui una vivència musical important i inoblidable. Fa anys que hi participem activament amb alumnat de 3r i des del curs 19-20 hi aniran els nens i nenes de 4t. Es viu amb intensitat a l’escola, des del moment de la inscripció, des del treball a les aules tant a música com a plàstica, la reunió amb les famílies, un assaig general a l’escola amb tots els alumnes del centre com a públic fins que finalment arriba el gran dia!! Un dia amb molts nervis i il·lusió.

NADALA DE P5:

Com cada any, l’escola participa d’aquesta activitat que organitza el CRP del Garraf i Canal Blau Televisió. Com ja és habitual els alumnes de P5 preparen una nadala i el dia de la gravació anem als estudis de Canal Blau Televisió per fer l’enregistrament. Els alumnes viuen una experiència única (càmeres, llums, plató…). Durant les vacances de Nadal s’emeten els vídeos de tots els alumnes de P5 de la comarca.

Nadala
Els esquirols canten a Canal Blau

 

sant-jordi

EL PROJECTE FEM UN CONTE PER ST. JORDI:

És un conte col·laboratiu entre centres de primària de la comarca que es publica i s’edita per Sant Jordi, que està organitzat pel CRP Garraf. L’alumnat de la Colla de Mariners participa en l’escriptura col·lectiva d’aquests contes. Han d’escriure una part d’un conte en format digital, en un document compartit al Drive on hi tenim accés les escoles participants per tal d’obtenir un conte col·lectiu com a producte final.

Podeu veure’n un exemple fent clic aquí

 

cienciesEL PROJECTE DEL CONGRÈS DE CIÈNCIES:

El Congrés de Ciència és un projecte que pretén donar una eina més per potenciar tot el treball que s’està portant a terme als centres en l’àmbit de l’observació, la recerca i l’experimentació. La presentació de tots els projectes de les diferents escoles es realitza a la sala d’Actes de la Universitat Politècnica de Vilanova i la Geltrú durant el mes de maig.

Podeu veure’n un exemple fent clic aquí

biblioPROJECTE DE BIBLIOTECA PUNT-EDU:

El Programa de biblioteca escolar “punt-edu” s’inicia el curs 2004-2005 dins del marc dels Programes d’Innovació Educativa amb l’objectiu de potenciar la biblioteca escolar dels centres educatius de Catalunya. L’objectiu és entendre la biblioteca escolar com un centre de recursos per a l’aprenentatge i l’ensenyament fonamental per a l’adquisició de les competències bàsiques i el desplegament dels continguts curriculars, i com un element clau en l’assoliment de la competència lectora i l’adquisició d’aprenentatges autònoms, on la informació s’ofereix en tot tipus de suports. La nostra escola continua participant d’aquest projecte.

theatre

“ENGLISH THEATER”:

Fa uns quants cursos que l’alumnat de quart interpretava una obra de teatre en anglès. Això implica una feina global (treballar el guió, la dicció, la posada en escena… en llengua anglesa) que s’acaba mostrant davant de les famílies. Des del curs 19-20, aquesta activitat es du a terme amb l’alumnat de cinquè. L’activitat l’organitza el mestre de llengües estrangeres, amb la col·laboració de la tutora i la resta de personal docent de la colla. Durant tot el segon i tercer trimestre es treballa amb l’alumnat un cop per setmana.

musica

DIADA DE LA MÚSICA –SANTA CECÍLIA:

Com comença a ser ja una tradició a l’escola, el dia/setmana de Santa Cecília s’organitzen diferents activitats amb l’objectiu d’omplir de Música l’Escola per gaudir tots plegats d’aquest dia musical. Normalment s’organitza una activitat per les diferents colles: Grumets, Mariners i Navegants.

diversitat

FESTA DE LA DIVERSITAT:

És un projecte d’escola que consisteix en el foment, sensibilització i educació sobre la diversitat. A través de diferents dinàmiques (visualització de vídeos, power-points, tallers…) i altres propostes d’activitats on es dona a conèixer la diversitat en sentit ampli.

img_2397

FI DE L’ETAPA ESCOLAR:

Ja fa molts anys que els alumnes de la Colla de Navegants participen d’aquest projecte d’escola. Durant els tres últims cursos s’organitzen diferents activitats, on tota la comunitat educativa pot gaudir i contribuir en l’objectiu de recollida de diners pel viatge de fi d’escolaritat a la nostra escola. Les activitats que s’organitzen són:

– LES PARADETES: Implica que els alumnes i les famílies participen en la construcció de diferents materials per poder vendre. Aquestes paradetes són portades pels alumnes de quart i cinquè, famílies i tutor/a. La paradeta de Sant Jordi la porta a terme l’alumnat de 4t i la venda es du a terme a l’escola i la de Nadal l’alumnat de 5è que fa la venda a l’escola i a la Rambla.

– ACTIVITAT SORPRESA: L’alumnat de sisè, durant el primer trimestre, organitza una activitat sorpresa per tal de recaptar diners pel viatge de final d’etapa. Aquesta activitat es du a terme una tarda (a partir de les 16:30h) a l’escola i hi és convidada tota la comunitat educativa. Durant el procés de preparació els nens i nenes creen, s’organitzen, planifiquen… i duen a terme un munt d’aprenentatges!

– SOPAR ESPECTACLE: Els alumnes de sisè, durant el segon trimestre, es preparen diferents actuacions (ball, música, màgia, experiments, acudits,..) que fan per amenitzar el sopar que es fa al menjador de l’escola amb els seus familiars. Ells/es col·laboren també a l’hora de fer de cambrers i atendre les demandes dels convidats.

– FESTA DE LA PRIMAVERA: Aquesta festa està organitzada per la comissió de festes de l’AFA, però els nostres alumnes de sisè participen portant el bar.

– FESTA DE L’ESPORT: Aquesta festa també està organitzada per l’AFA, però en aquest cas el bar està organitzat pels alumnes de cinquè.

– TEATRE FI DE CURS: L’alumnat de sisè, durant tot el curs es preparen per fer la gran obra de teatre al tercer trimestre al Teatre Principal. És l’últim acte i es viu amb molt nerviosisme i expectació per part de la resta de la comunitat educativa.

cooperatiu

EL TREBALL COOPERATIU:

Aquest projecte es va iniciar l’any 2012-2013 amb l’objectiu de innovar en la metodologia emprada en les sessions d’educació física. És una metodologia educativa que es basa en el treball en petits grups heterogenis on els alumnes treballen junts per millorar el seu propi aprenentatge i el dels seus companys/es. Els components essencials de la metodologia cooperativa són: Pensar en “nosaltres” i no només en el “jo”; ajudar i animar als companys/es del grup, sobretot quan tenen dificultats; cadascú s’implica per aportar al grup i no s’escuda en els altres. Avaluació individual també; bon treball de grup en la gestió dels conflictes, respectar el torn de paraula i donar espai a tothom; reflexió grupal per aprendre de l’experiència. Aquest curs continuem treballant l’educació física basant-nos en aquesta metodologia i intentant traslladar-ho a les aules.

ESCOLA DE PRÀCTIQUES:

Actualment, disposem d’un conveni de pràctiques diferents universitats i instituts per acollir alumnes en pràctiques de diferents titulacions: grau de mestre, logopèdia, màster en dificultats de l’aprenentatge, integradors socials…

agenda-21

PROJECTE AGENDA 21 ESCOLAR:

L’Agenda 21 Escolar és un programa pensat per facilitar la implicació dels centres educatius en l’ambiciós projecte planetari d’imaginar i construir un món millor i més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn més immediat. En la nostra escola es porta a terme:

– PROJECTE SOCIALITZACIÓ DE MATERIAL DIDÀCTIC I TECNOLÒGIC: El curs 2014-2015 l’AFA va iniciar el projecte de socialització de llibres amb la finalitat de reduir la despesa de les famílies en el cost dels llibres de text, reutilitzar i reciclar el material curricular i sensibilitzar l’alumnat i les famílies sobre la necessitat d’un consum responsable i compartit. Els alumnes que se’n beneficien són des de primer fins a sisè. Des del curs 18-19, la socialització s’ha ampliat a material didàctic i tecnològic per tal de col·laborar en el procés de transformació educativa que estem duent a terme a l’escola.

– COL·LABORACIÓ AMB LA FUNDACIÓ GLORR: Es col·labora des de l’escola amb les diferents campanyes organitzades de recollida de roba.

 PADRINS DE LECTURA:

Aquest projecte es va iniciar el curs 16-17. És una activitat per fomentar la lectura compartida entre alumnes de diferents cursos. Es va iniciar Els alumnes de quart de primària exercien de padrins dels alumnes de 2n de l’escola. Junts feien aproximadament mitja hora de lectura compartida setmanalment. És per això, que aquest curs també els alumnes de tercer seran padrins dels alumnes de primer.

MISSIVES ENTRE GENERACIONS: 

És un programa de relació entre gent gran i infants que l’escola porta a terme de fa molts anys. Es tracta de posar en contacte dos mons ben diferents: per una banda, el dels nens i nenes de 4t d’educació primària, i de l’altra, el de persones grans amb incapacitats motrius, lleus, demències, pacients de llarga estada del Centre de Dia CAPI Baix-i-Mar.

 

ESCOLA NOVA 21 I XEPIG:

El claustre a finals del curs 2015-2016 va decidir sol·licitar la participació de la nostra escola en el grup Escola Nova 21. Aquesta decisió va partir de la voluntat del claustre de fer transformacions pedagògiques així com de la petició de la Junta de l’AMPA. A més, també va ser avalada pel Consell Escolar. Paral·lelament participem en la Xarxa d’Escoles Públiques Inquietes del Garraf (XEPIG).

Durant el curs 2016-2017 hem estat assistint a diferents trobades pedagògiques tant de l’EN21 com de la XEPIG. I aquest curs continuem participant activament en les dues xarxes vehiculant la feina a través del grup impulsor.