Projectes de l’escola

PISCINA

Tothom sap que l’aigua és un medi que els nens i nenes viuen amb entusiasme. Per això la piscina ens brinda la possibilitat perfecte perquè l’alumnat desenvolupi les habilitats motrius bàsiques (salts, girs, llançaments, recepcions…) amb total seguretat i amb una motivació molt per sobre del medi terrestre. A més més, es treballen hàbits d’autonomia com vestir-se i desvestir-se, tenin cura de les seves coses personals…
A la nostra escola els nens i nenes d’infantil i l’alumnat que rep SIEI fa l’activitat de piscina dins l’horari lectiu. L’activitat la portem a terme un cop per setmana a les instal•lacions de les piscines del Parc del Garraf, on un grup de monitors i monitores especialitzats ensenyen a nedar i a gaudir de l’aigua.
Normalment l’activitat es porta a terme a primera hora del matí i per tant les famílies deixen als seus fills i filles a la piscina i després agafem un bus amb els/les mestres per fer el desplaçament cap a l’escola es fa en bus.

COLÒNIES

Les colònies escolars són una tradició molt arrelada a la nostra escola. Per aquest motiu, la realització de colònies forma part del nostre projecte educatiu donat que ofereixen l’oportunitat a tot el nostre alumnat de gaudir del dret al lleure. Esdevenen espais únics de convivència, d’aprenentatge directe i d’educació mediambiental. Els dies de convivències permeten desenvolupar les habilitats en un entorn que no és ni l’acadèmic ni el familiar i alhora formar-se a través del joc i les activitats a l’aire lliure. Les colònies generen moltes oportunitats d’interacció entre els companys i les companyes de classe i entre els i les mestres i l’alumnat. La convivència ajuda a conèixer els altres de manera més intensa i a reforçar-ne el vincle. Són una bona oportunitat per treballar les competències emocionals.

Es realitzen des d’I3 fins a 6è. Els cursos d’infantil pernocten una nit a fora, els cursos de 1r a 3r pernocten dues nits, els cursos de 4t i 5è pernocten tres nits i per últim, la classe de 6è pernocten 4 nits.

emprenedoria

EL PROJECTE D’EMPRENEDORIA

Aquest projecte es va iniciar el curs 2012- 2013 amb l’objectiu que l’alumnat pogués assolir unes competències que li permetrien/permetessin tenir una actitud activa de transformació de les idees en projectes. Inicialment, es duia a terme a cicle inicial però des del curs 18-19 ens hem desvinculat del projecte de l’ajuntament i duem a terme l’emprenedoria amb l’alumnat de la Colla de Navegants. D’aquesta manera, els nens i nenes són més grans i poden participar de manera més activa i amb més aprofundiment, alhora les diferents activitats dutes a terme estan totalment vinculades amb el viatge de final d’etapa.

CLICA AQUÍPARTICIPACIÓ EN L’EXPERIÈNCIA DE LA CANTÀNIA

La Cantània és una activitat amb diferents fases d’actuació: sessions de formació amb el professorat, treball del professorat a la seva aula i concerts finals interpretats per l’alumnat inscrit. Durant tot el curs escolar es treballa tant des de l’organització com des de l’escola. L’objectiu és organitzar un acte on l’alumat  tingui una vivència musical important i inoblidable. Fa anys que hi participem activament amb alumnat de tercer i des del curs 19-20 hi aniran els nens i nenes de cinquè. Es viu amb intensitat a l’escola, des del moment de la inscripció, des del treball a les aules tant a música com a plàstica, la reunió amb les famílies, un assaig general a l’escola amb tots els alumnes del centre com a públic fins que finalment arriba el gran dia!! Un dia amb molts nervis i il·lusió.

NADALA DE P5

Com cada any, l’escola participa d’aquesta activitat que organitza el CRP del Garraf i Canal Blau Televisió. Com ja és habitual els alumnes de P5 preparen una nadala i el dia de la gravació anem als estudis de Canal Blau Televisió per fer l’enregistrament. Els alumnes viuen una experiència única (càmeres, llums, plató…). Durant les vacances de Nadal s’emeten els vídeos de tots els alumnes de P5 de la comarca.

Nadala
Els esquirols canten a Canal Blau

 

sant-jordi

EL PROJECTE FEM UN CONTE PER ST. JORDI

És un conte col·laboratiu entre centres de primària de la comarca que es publica i s’edita per Sant Jordi, que està organitzat pel CRP Garraf. L’alumnat de la Colla de Mariners participa en l’escriptura col·lectiva d’aquests contes. Han d’escriure una part d’un conte en format digital, en un document compartit al Drive on hi tenim accés les escoles participants per tal d’obtenir un conte col·lectiu com a producte final.

Podeu veure’n un exemple fent clic aquí

 

cienciesEL PROJECTE DEL CONGRÈS DE CIÈNCIES

El Congrés de Ciència és un projecte que pretén donar una eina més per potenciar tot el treball que s’està portant a terme als centres en l’àmbit de l’observació, la recerca i l’experimentació. La presentació de tots els projectes de les diferents escoles es realitza a la sala d’Actes de la Universitat Politècnica de Vilanova i la Geltrú durant el mes de maig.

Podeu veure’n un exemple fent clic aquí

biblioPROJECTE DE BIBLIOTECA PUNT-EDU

El Programa de biblioteca escolar “punt-edu” s’inicia el curs 2004-2005 dins del marc dels Programes d’Innovació Educativa amb l’objectiu de potenciar la biblioteca escolar dels centres educatius de Catalunya. L’objectiu és entendre la biblioteca escolar com un centre de recursos per a l’aprenentatge i l’ensenyament fonamental per a l’adquisició de les competències bàsiques i el desplegament dels continguts curriculars, i com un element clau en l’assoliment de la competència lectora i l’adquisició d’aprenentatges autònoms, on la informació s’ofereix en tot tipus de suports. La nostra escola continua participant d’aquest projecte.

theatre

“ENGLISH THEATER”

Fa uns quants cursos que l’alumnat de quart interpretava una obra de teatre en anglès. Això implica una feina global (treballar el guió, la dicció, la posada en escena… en llengua anglesa) que s’acaba mostrant davant de les famílies. Des del curs 19-20, aquesta activitat es du a terme amb l’alumnat de quart. L’activitat l’organitza el mestre de llengües estrangeres, amb la col·laboració de la tutora i la resta de personal docent de la colla. Durant tot el segon i tercer trimestre es treballa amb l’alumnat un cop per setmana.

musica

DIADA DE LA MÚSICA –SANTA CECÍLIA

Com comença a ser ja una tradició a l’escola, el dia/setmana de Santa Cecília s’organitzen diferents activitats amb l’objectiu d’omplir de Música l’Escola per gaudir tots plegats d’aquest dia musical. Normalment s’organitza una activitat per les diferents colles: Grumets, Mariners i Navegants.

diversitat

FESTA DE LA DIVERSITAT

És un projecte d’escola que consisteix en el foment, sensibilització i educació sobre la diversitat. A través de diferents dinàmiques (visualització de vídeos, power-points, tallers…) i altres propostes d’activitats on es dona a conèixer la diversitat en sentit ampli.

img_2397

FI DE L’ETAPA ESCOLAR

Ja fa molts anys que els alumnes de la Colla de Navegants participen d’aquest projecte d’escola. Durant els tres últims cursos s’organitzen diferents activitats, on tota la comunitat educativa pot gaudir i contribuir en l’objectiu de recollida de diners pel viatge de fi d’escolaritat a la nostra escola. Les activitats que s’organitzen són:

– LES PARADETES: Implica que els alumnes i les famílies participen en la construcció de diferents materials per poder vendre. Aquestes paradetes són portades pels alumnes de quart i cinquè, famílies i tutor/a. La paradeta de Sant Jordi la porta a terme l’alumnat de 4t i la venda es du a terme a l’escola i la de Nadal l’alumnat de 5è que fa la venda a l’escola i a la Rambla.

– SOPAR ESPECTACLE: Els alumnes de sisè, durant el segon trimestre, es preparen diferents actuacions (ball, música, màgia, experiments, acudits,..) que fan per amenitzar el sopar que es fa al menjador de l’escola amb els seus familiars. Ells/es col·laboren també a l’hora de fer de cambrers i atendre les demandes dels convidats.

– FESTA DE LA PRIMAVERA: Aquesta festa està organitzada per la comissió de festes de l’AFA, però els nostres alumnes de sisè participen portant el bar.

– FESTA DE L’ESPORT: Aquesta festa també està organitzada per l’AFA, però en aquest cas el bar està organitzat pels alumnes de cinquè.

– TEATRE FI DE CURS: L’alumnat de sisè, durant tot el curs es preparen per fer la gran obra de teatre al tercer trimestre al Teatre Principal. És l’últim acte i es viu amb molt nerviosisme i expectació per part de la resta de la comunitat educativa.

cooperatiu

EL TREBALL COOPERATIU

Aquest projecte es va iniciar l’any 2012-2013 amb l’objectiu de innovar en la metodologia emprada en les sessions d’educació física. És una metodologia educativa que es basa en el treball en petits grups heterogenis on els alumnes treballen junts per millorar el seu propi aprenentatge i el dels seus companys/es. Els components essencials de la metodologia cooperativa són: Pensar en “nosaltres” i no només en el “jo”; ajudar i animar als companys/es del grup, sobretot quan tenen dificultats; cadascú s’implica per aportar al grup i no s’escuda en els altres. Avaluació individual també; bon treball de grup en la gestió dels conflictes, respectar el torn de paraula i donar espai a tothom; reflexió grupal per aprendre de l’experiència. Aquest curs continuem treballant l’educació física basant-nos en aquesta metodologia i intentant traslladar-ho a les aules.

ESCOLA DE PRÀCTIQUES

Actualment, disposem d’un conveni de pràctiques diferents universitats i instituts per acollir alumnes en pràctiques de diferents titulacions: grau de mestre, logopèdia, màster en dificultats de l’aprenentatge, integradors socials…

agenda-21

PROJECTE AGENDA 21 ESCOLAR

L’Agenda 21 Escolar és un programa pensat per facilitar la implicació dels centres educatius en l’ambiciós projecte planetari d’imaginar i construir un món millor i més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn més immediat. En la nostra escola es porta a terme:

– PROJECTE SOCIALITZACIÓ DE MATERIAL DIDÀCTIC I TECNOLÒGIC: El curs 2014-2015 l’AFA va iniciar el projecte de socialització de llibres amb la finalitat de reduir la despesa de les famílies en el cost dels llibres de text, reutilitzar i reciclar el material curricular i sensibilitzar l’alumnat i les famílies sobre la necessitat d’un consum responsable i compartit. Els alumnes que se’n beneficien són des de primer fins a sisè. Des del curs 18-19, la socialització s’ha ampliat a material didàctic i tecnològic per tal de col·laborar en el procés de transformació educativa que estem duent a terme a l’escola.

– COL·LABORACIÓ AMB LA FUNDACIÓ GLORR: Es col·labora des de l’escola amb les diferents campanyes organitzades de recollida de roba.

 PADRINS DE LECTURA

Aquest projecte es va iniciar el curs 16-17. És una activitat per fomentar la lectura compartida entre alumnes de diferents cursos. El primer curs hi va participar l’alumnat de quart que feia de padrí del de segon. Junts feien aproximadament mitja hora de lectura compartida setmanalment. Com que l’experiència ha estat positiva, l’hem ampliat a tota la primària.

MISSIVES ENTRE GENERACIONS

És un programa de relació entre gent gran i infants que l’escola porta a terme de fa molts anys. Es tracta de posar en contacte dos mons ben diferents: per una banda, el dels nens i nenes de 4t d’educació primària, i de l’altra, el de persones grans amb incapacitats motrius lleus, demències, pacients de llarga estada del Centre de Dia CAPI Baix-i-Mar.

 

ESCOLA NOVA 21


El claustre a finals del curs 2015-2016 va decidir sol·licitar la participació de la nostra escola en el grup Escola Nova 21. Aquesta decisió va partir de la voluntat del claustre de fer transformacions pedagògiques així com de la petició de la Junta de l’AMPA. A més, també va ser avalada pel Consell Escolar.Durant els tres cursos previstos, hem estat assistint a diferents trobades pedagògiques de l’EN21 i hi hem participat activament a la xarxa vehiculant la feina a través del grup impulsor.

XEPIG

El curs 2016-2017 ens vam incorporar a la Xarxa d’Escoles Públiques Inquietes del Garraf (XEPIG). La XEPIG aplega escoles que pretenem posar en valor la reflexió pedagògica entre docents per generar accions que possibilitin la transformació educativa de cada centre. Compartim experiències, construïm projectes amb sentit, entre d’altres, per tal de generar  una veritable revolta pedagògica a la comarca. Sens dubte, el fet de ser una xarxa diversa (mestres, direccions, inspecció, CRP i MRP) li dona un valor afegit.

CONGRÉS D’ESCOLA PÚBLICA DE CATALUNYA

Un conjunt d’escoles ens hem constituït com a grup promotor del primer Congrés d’Educació Pública. Actuem sota el  paraigua de la Federació de MRP de Catalunya. Volem que el Congrés articuli un marc de coordinació, reflexió i intercanvi entre tots els centres educatius públics de Catalunya per fer-se present socialment i definir propostes alternatives als reptes de transformació educativa que tenim. Volem afavorir una xarxa horitzontal on el centres educatius públics siguin  motor de millora del nostre sistema educatiu.

XARXA DE COMPETÈNCIES BÀSIQUES

La Xarxa de Competències Bàsiques (Xarxa Cb) és una modalitat de formació i desenvolupament professional docent basat en l’aprenentatge entre iguals i en xarxa, promoguda pel Departament d’Educació, dins el seu pla de formació permanent. La Xarxa Cb està formada per equips docents de centres d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat que volen iniciar, mantenir o consolidar processos de reflexió-acció en equip i en xarxa per transformar l’escola en un espai que afavoreixi l’aprenentatge i ajudi els docents a millorar el seu desenvolupament professional i als centres a constituir-se en organitzacions que aprenen.