PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA CURS 24-25

Les dates per a la presentació de sol·licituds del procés de preinscripció d’Educació Infantil de segon cicle i Educació Primària pel curs escolar 2024-2025 són del 6 al 20 de març.

Tots els procediments es realitzaran de manera telemàtica mitjançant aquesta pàgina web preinscripció 24-25on trobareu tota la informació ampliada. També hi ha penjats uns podcasts que us poden ajudar a fer tots els tràmits.

Calendari per a la preinscripció del curs 2024-2025

Codi del centre 08043929 Mapa escolar de Catalunya
5 de març Publicació de l’oferta inicial
6 al 20 de març Presentació i/o modificació de sol·licituds 2n cicle Educació infantil i Primària
21 i 22 de març Presentació de documentació 2n cicle Educació infantil i Primària
17 d’abril Publicació de la llista de sol·licituds amb la puntuació provisional
17 al 22 d’abril Presentació de reclamacions a la llista amb la puntuació provisional
25 d’abril Publicació de la llista amb la puntuació, resoltes les reclamacions
30 d’abril Sorteig públic del número de desempat per determinar l’ordenació de sol·licituds
2 de maig Publicació de la llista ordenada definitiva
14 i 15 de maig Ampliació de peticions per alumnat NESE B (assignació d’ofici)
29, 30 i 31 de maig Ampliació de peticions per alumnat ordinari (assignació d’ofici)
7 de juny Publicació de l’oferta final
10 de juny Publicació de la llista d’admesos i la llista d’espera

Matrícula del curs 2024-2025

18 al 26 de juny Període de matriculació de l’Educació Infantil i Primària

DOCUMENTACIÓ PER LA PREINSCRIPCIÓ:

Els tràmits es fan de manera telemàtica, cal escanejar o fotografiar tots els documents demanats per ambdues cares i tenir-los disponibles en el dispositiu que utilitzareu per emplenar el formulari de preinscripció, sigui un ordinador, una tauleta o un telèfon intel·ligent, per tal de poder-los adjuntar.

Els documents necessaris per acreditar la identitat de les famílies en la sol·licitud de preinscripció són:

• Llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
    Quan l’alumne estigui en situació d’acolliment, el document que cal aportar és la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • DNI del pare, la mare o el tutor o la tutora de l’alumne.
    Si el sol·licitant és estranger, necessitarà la targeta de residència on consta el NIE o el passaport, i si és estranger d’un país membre de la Unió Europea, li caldrà adjuntar el document d’identitat del país d’origen.

NOVETATS EN EL SISTEMA DE PUNTUACIÓ:

Quan un centre educatiu rep més sol·licituds que places disponibles, s’aplica el sistema de puntuacions a les sol·licituds, per decidir qui obté plaça, de manera ordenada i transparent. Aquest sistema de puntuacions té en compte dos grups de criteris:

En la preinscripció escolar 2024-2024, els criteris prioritaris i les puntuacions corresponents són els següents:

• Si el fill o filla que opta a la plaça té germans o germanes que ja estan estudiant al centre sol·licitat, s’obtenen 50 punts.
    Aquest és el criteri que suma més puntuació. Si l’infant està en situació d’acolliment familiar i els fills o les filles de la família acollidora estan escolaritzats en el centre, també obté aquesta puntuació.
  • Proximitat geogràfica del domicili habitual o del lloc de treball del pare o la mare a l’escola.
    Cada centre té una zona educativa per poder establir el criteri de proximitat, i això permet sumar puntuacions diferents segons les circumstàncies:

• Quan el domicili habitual de la família es troba dins la zona educativa del centre escolar que es demana en primer lloc, se sumen 30 punts.
    • Quan la ubicació del lloc de feina del pare, la mare, el tutor o la tutora està dins la zona educativa del centre triat en primer lloc, se sumen 20 punts.
  • Si la família percep la renda garantida de ciutadania, se sumen 15 punts.
    Quan un membre de la unitat familiar rep l’ajut de la renda garantida de ciutadania.

Tot seguit, si hi ha un empat en la puntuació de les sol·licituds, s’aplica la puntuació dels criteris complementaris, que serveixen per desempatar. Els criteris complementaris i les puntuacions són els següents:

• Criteri del pare, mare o el tutor o tutora legal treballant al centre educatiu. Quan el pare, la mare o el tutor o tutora legal treballen al centre en el moment en què es presenta la sol·licitud de preinscripció, se sumen 10 punts.
  • Família nombrosa. Quan l’infant forma part d’una família nombrosa, se sumen 10 punts.
  • Família monoparental. Quan l’infant forma part d’una família monoparental, se sumen 10 punts.
  • Ser bessó o trigemin. Quan l’alumne o alumna hagi nascut en un part múltiple, se sumen 10 punts.
  • Quan l’alumne o alumna es troba en situació d’acolliment familiar, se sumen 10 punts.
  • Si algun membre de la família té una discapacitat, se sumen 15 punts. Quan el mateix infant, el pare o la mare, o bé algun germà o germana té una discapacitat igual o superior al 33 %.
  • Se sumen 10 punts si s’acredita la condició de víctima de violència de gènere o de terrorisme.

OFICINA MUNICIPAL D’ESCOLARITZACIÓ (OME):

Per aquelles famílies que necessiten ajuda per formalitzar la preinscripció us podeu dirigir a l’OME. L’OME és un instrument de col·laboració entre la Generalitat de Catalunya i els ajuntaments pel que fa a l’escolarització de l’alumnat d’educació infantil (3 a 6 anys), educació primària (6-12 anys) i secundària obligatòria (12-16 anys).

L’horari d’atenció al públic és:

• Matins de dilluns a divendres de 9 a 13 h
  • Tardes dijous de 16 a 18 h

Podeu contactar mitjançant:

Les persones que estan fent atenció a l’OME són: Conxi Ortiz / Clara Carreras

DOCUMENTACIÓ PER LA MATRÍCULA:

1. Original i/o fotocòpia del TSI (Targeta Sanitària Individual).
  2. Carnet o informe de vacunacions.
  3. Cal emplenar:

ATENCIÓ A LES FAMÍLIES:

Per demanar informació es poden utilitzar els canals habituals de l’escola:

Atenció presencial de 9 a 13 h.