ELECCIONS CONSELL ESCOLAR 2021-2022

Segons la Resolució EDU/2997/2020, de 19 de novembre, es va acordar ajornar les eleccions per a la renovació dels membres dels consells escolars previstes pel curs 2020-2021. Es va ajornar per un any més a causa de la situació de pandèmia per Covid-19 i com a conseqüència, la pròrroga del mandat dels diferents sectors que havien de ser objecte de renovació.

Tenint en compte l’ajornament d’eleccions i pròrroga de mandats de l’any 2020, les persones que han de renovar el seu càrrec de representació són:

• Les persones que van ser escollides en la convocatòria del 2016 i finalitzaven la seva representació el 2020.
  • Les persones que substitueixen algun membre que finalitzava mandat i que acabava la seva representació el 2020 o que no va prorrogar.

Així doncs, aquest curs 2021-2022, cal renovar:

• Del sector famílies: 3 membres
  • Del sector mestres: 3 membres

Com ja sabeu, el consell escolar del centre es reuneix preceptivament una vegada al trimestre (cap a mitjans d’octubre, principis de febrer i principis de juliol) on la funció principal és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre, tal com: el projecte educatiu, la programació general, la gestió econòmica, etc.

És per això, que aquest procés electoral representa un repte i una oportunitat per contribuir a la millora de la qualitat de l’educació. I si es decideix formar-ne part, ha de ser una decisió responsable i compromesa assistint a les diferents convocatòries per garantir una escola democràtica, solidària i plural.

Com podeu participar les famílies en les eleccions del consell escolar?
  • Presentant-vos com a candidats per representar els pares i mares al consell escolar (document).
  • Participant el dia que el centre convoqui les eleccions votant els candidats o a les candidates que considereu més representatius o representatives. A la nostra escola se celebrarà el pròxim 24 de novembre.
Si vols presentar-te com a candidat o candidata tens de termini fins al 9 de novembre per a fer la teva candidatura enviant un correu a l'escola (escolallebetx@xtec.cat).
Cal adjuntar el document anterior i una fotografia vostra amb un petit escrit explicant els motius o motivacions del perquè us presenteu, així podrem fer-ne difusió mitjançant els cartells informatius que farem.

CARTA INFORMATIVA

CALENDARI DEL PROCÉS ELECTORAL