TROBADA ENTRE 6È DE PRIMÀRIA I 1R DE L’ESO

Pels alumnes de 6è i les seves famílies és una època per resoldre dubtes i neguits, ja que aviat inicien les preinscripcions a la secundària.

Per poder acostar-nos als infants i a les famílies de 6è, vam proposar als excompanys i famílies de 1r de l’ESO fer una trobada abans de començar les jornades de portes obertes als instituts de Vilafranca.

Pel que fa als infants, es van trobar dimecres a la tarda al pati de l’escola. Les dues parts estaven molt emocionades, els exalumnes per tornar a l’escola que tant enyoren i els alumnes de 6è per escoltar les experiències dels seus companys. Van explicar amb molt detall el que més els va impactar del canvi de l’escola a l’institut, com per exemple l’hora de llevar-se i agafar el transport escolar, la jornada llarga fins al migdia, les hores tardanes de dinar, la càrrega a les motxilles d’alguns alumnes en funció de l’institut… I als alumnes de 6è els va interessar saber si hi havien comunicats d’incidències, com es van sentir amb el canvi respecte als companys, si feien activitats complementàries com sortides o colònies…

Pel que fa a les famílies, es van trobar dimecres a través de la pantalla, per facilitar la participació. Les famílies que van iniciar la tertúlia van ser les de 1r de l’ESO, així com algunes famílies que tenen els seus fills a altres nivells superiors de l’ESO. Va haver-hi representació de gairebé tots els instituts públics de Vilafranca i així van poder explicar el funcionament i l’acollida de cadascun d’ells. Les famílies de 6è van acabar fent algunes consultes referents a l’estat emocional, a l’organització de material, entre altres i vam donar per tancada la sessió amb una valoració molt satisfactòria per totes les parts.

Des de l’escola volem agrair la participació de les famílies i dels alumnes de 1r de l’ESO.