L’APRENENTATGE DE LA LECTURA A L’ESCOLA

La lectura comprensiva és una eina bàsica en qualsevol àrea d’aprenentatge i un instrument fonamental en el desenvolupament de la vida quotidiana de les persones: la comunicació amb els altres a través dels textos i la comprensió de la realitat passen per un bon domini de la lectura.

Però per arribar a aquest domini lector cal treballar tot un seguit d’habilitats, ja sigui amb exercicis visuals i de desenvolupament de la visió com per exemple memòria i/o reconeixement visual, moviments oculars, visió perifèrica, camp visual, etc.

Així com garantir l’atenció i la concentració cap a la tasca lectora a fer, ja que cal que els nostres sentits estiguin plenament activats, si no es difícil descodificar i comprendre el missatge.

Aquest curs s’estan duent a terme uns grups lectors per treballar aquestes habilitats visuals i poder avançar cap a una millor descodificació lectora amb diferents tipus d’estratègies. Cal dir que l’alumnat ha rebut amb moltes ganes i motivació la proposta, gaudeixen i van avançant cap a una lectura més fluida.