ELS KIWIS DIUEN ADÉU ALS PLÀSTICS!

Les nenes de 3r ja tenim nom d’aula: som la classe dels Kiwis!

Comencem la tercera setmana de curs anant a l’exposició adéu plàstics al Centre Cívic de Sant Cugat.

Després d’una pandèmia que ens ha privat de fer algunes coses, per fi podem tornar a fer activitats amb companys i companyes d’altres cursos de l’escola! Aquest cop farem la sortida amb els alumnes i les alumnes de 6è: ens fiquem molt contentes, anirem amb parelles amb ells i elles! Comencem a parlar de com hi podem anar i d’aquí sorgeix una pregunta: com quedem amb els companys i companyes de 6è? El Centre Cívic està a prop de l’escola, però quanta estona necessitem per anar cap allà? Investiguem mitjançant Google Maps el camí que hem de seguir. Primer mirem on està situada l’escola, al mapa però no la trobem. De sobte algú veu el camp de futbol del costat de l’escola. Aquest serà el nostre punt de referència! L’altre punt serà el centre Cívic, que és on es fa l’exposició. Google Maps ens diu que hi ha 5 minuts fins allà. L’exposició és a les 11 h, però necessitem temps per esmorzar… Així que decidim anar a comentar als companys/es de 6è la descoberta que hem fet i els proposem quedar al pati de la vinyeta a esmorzar tots junts a les 10:40 h.

A l’exposició veiem i aprenem moltes coses interessants:

• El plàstic surt del petroli i contamina molt.

• És important reutilitzar plàstics, però encara és més important reduir-los.

• Hi ha una illa de plàstics al pacífic.

• Si no fem res, l’any 2050 hi haurà més plàstics que peixos.

• Quan un peix es menja un microplàstic i jo em menjo el peix, jo també m’estic menjant el microplàstic.

• Al llarg de l’any consumim 50 kg de plàstic per persona.

Per entendre quant són 50 kg aixequem uns pesos de 25 kg, que és la meitat del que consumim. Pesa molt!

Per acabar l’exposició ens fan un regal ben especial: una ampolla reutilitzable!