ELECCIONS PEL TEMA DE LA DISFRESSA DE CARNAVAL

Com ja fa una bona colla d’anys, a l’escola, els alumnes de 4t aprenen de la participació ciutadana i la cultura democràtica a partir de la pròpia experiència tot organitzant unes eleccions per escollir el tema central de la disfressa de Carnaval.

Fa dies que en parlem, la setmana passada  vam instal·lar a l’entrada, una caixa per a recollir  suggeriments. Els nens i nenes que així ho van desitjar, van anar deixant uns paperets amb les seves propostes.

Després, vam agrupar els suggeriments  rebuts en quatre temàtiques generals:  sèries i pel·lícules, menjar, dansa i esports i animals.

Vam elaborar les paperetes de vot, tot tenint present que els petits no saben llegir i per tant calia il·lustrar cada temàtica.

Aquesta setmana ens hem dedicat a organitzar les meses electorals. Cada mesa estava formada per un president/a, un vocal i un/una agent de protecció civil; cadascun dels qual ha dut a terme la seva funció específica de manera eficient. Per exemple, els agents de protecció civil, anaven a buscar els grups per a votar, els acompanyaven a la mesa electoral que els tocava, els posaven gel hidroalcohòlic i vetllaven per l’ordre a l´hora de votar.

Hem après a utilitzar termes com: urna, cens, escrutini, vot en blanc…

Avui dijous 27 de gener a la tarda s’han dut a terme les eleccions, a continuació teniu els resultats obtinguts. Amb una participació del  88.6 % , hi ha hagut un vot en blanc i cap de nul. La tarda electoral ha fluït sense incidències i a darrera hora de la tarda, s’ha pogut anunciar per la megafonia de l’escola, el tema guanyador de les eleccions del Carnaval 2022: sèries i pel·lícules!!

Ara, només queda pensar una disfressa que sigui ben original i divertida i esperar el Carnestoltes que arribarà -puntual com cada any- el Dijous Gras.