A Educació Infantil tenim molt clar que l’entorn és l’aula més gran d’aprenentatge. És una aula rica, viva i canviant on sempre hi ha descobertes per fer. La informació que ens aporta és molt valuosa i ho és tant pel que fa al propi entorn com pel que fa a nosaltres mateixos que, al cap i a la fi, en som un element més.
Des de fa dos anys a la nostra etapa hem apostat pels espais DAU (Espais de Desenvolupament Autònom). En aquell moment a l’espai DAU Entorn vam decidir portar l’entorn natural a l’aula i dotar-lo de propostes amb materials ben diversos perquè l’infant hi tingui la possibilitat d’observar, manipular, experimentar, descobrir…. amb l’objectiu que lliurement i vagi creant el seu propi aprenentatge amb el suport de la mestra quan li és necessari.
La situació de pandèmia ens ha obligat a adaptar l’activitat escolar a les circumstàncies existents i els DAU no n’han estat una excepció. En el cas del DAU Entorn hem cregut convenient de sortir a la gran aula per fer la descoberta “in situ”. En aquest cas es fa d’una forma més dirigida, perquè la proposta es fa en un espai concret i amb una activitat a desenvolupar-hi, sent conscients que a més a més hi trobarem molt més que allò que anem a buscar.
De moment hem anat a descobrir papallones pel carrer de La rasa. Hem anat a veure la vinya a la tardor i a l’hivern per ser conscients dels canvis que s’hi generen. Hem anat a visitar les oliveres, hem experimentat amb els seus fruits i n’hem fet un tast. Hem anat a identificar algunes de les plantes de la Plaça Sant Genís, algunes de fulla perenne i d’altres de fulla caduca. Hem anat a observar els ametllers en plena floració. Hem visitat uns dels marges de pedra seca que hi ha prop del poble i hem pogut descobrir una petita mostra de la seva biodiversitat.
Encara tenim una bona colla de sortides previstes i segur que seran tan enriquidores com les que les han precedit!