25 N A L’ESCOLA

Avui, és dia 25 N i és el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones.

Aquesta violència no només colpeja a dones, sinó també a nenes i adolescents, i és per això que l’escola és un espai adient per parlar-ne. A més, és un pilar bàsic de la coeducació, juntament amb la perspectiva de gènere.

Enguany els alumnes de cicle mitjà i superior han fet una activitat conjunta per a identificar què vol dir la paraula violència i què no és violència, a partir d’unes 60 imatges que havien de classificar. Tots plegats van reflexionar sobre quines emocions despertaven unes i altres fotografies. Després, es va fer un mural tot separant el que eren imatges que mostraven violència i les que mostraven actituds d’estimació, ajut, protecció, respecte… Donat que el dia 20 de novembre també va ser el dia Universal dels Drets dels Infants, aquesta activitat ens va servir per a lligar ambdós conceptes: el respecte vers els infants i també el respecte a les dones.

Per tal de fer-vos partícips, també a les famílies, de la reivindicació del dia d’avui, a continuació us deixem un petit vídeo elaborat per la BBC que ens ajuda a reflexionar sobre els estereotips de gènere que fem, de manera inconscient, quan ens dirigim a la canalla ja des de ben menuts. És molt interessant!!