Cloenda del programa LECXIT a l’Escola La Palmera
A l’inici d’aquest curs 2022-23 la nostra escola va ser seleccionada per participar en el programa LECXIT, impulsat per la Fundació Bofill. Després de més de 10 anys de trajectòria, enguany s’iniciava un nou repte avaluant per primera vegada l’impacte del programa a través de nous grups de 4t de primària de 52 nous centres educatius, en el marc del projecte Suport Educatiu. Acompanyament per accelerar oportunitats.
El programa LECXIT impulsa l’èxit educatiu a través de la millora de la comprensió lectora dels infants de 4t, 5è i 6è de primària en situació de vulnerabilitat. Actualment el programa compta amb una xarxa de quasi 300 espais LECXIT a 150 municipis on més de 2.000 voluntaris i voluntàries acompanyen setmanalment en horari extraescolar un infant per a fer de la lectura una experiència divertida i apassionant. A la nostra escola, ha suposat un total de fins a 19 hores de reforç addicional gratuït en lectura de gener a juny, i ha comptat amb la participació de 10 infants de 4t de primària.
Per tancar el curs, hem celebrat un acte de cloenda i reconeixement adreçat als alumnes participants i les seves famílies. L’emoció no ha faltat i és que com explicava la Sandra Martínez, dinamitzadora de LECXIT a la nostra escola: “A l’Escola La Palmera els diferents ritmes i necessitats dels infants han anat encaixant a mesura que anava avançant el curs, convertint l’activitat una experiència ben profitosa. La comunicació i treball col·lectiu amb les tutores ha estat una peça fonamental per millorar la dinàmica amb aquells infants que tenien més dificultats”.

