Fa dues setmanes vam iniciar amb molta il·lusió l’activitat de padrins i padrines lectores entre l’alumnat de cinquè i primer de primària.
Cada nen i nena de cinquè té un fillol o fillola de primer, amb qui comparteix estones de lectura. Els més grans llegeixen contes als petits, ajudant-los a gaudir dels llibres, a escoltar amb atenció i a descobrir el plaer de la lectura en un ambient tranquil i afectuós.
Després de la lectura, els alumnes de cinquè han preparat activitats perquè els nens i nenes de primer puguin treballar la comprensió lectora d’una manera lúdica i motivadora.
Per fer el seguiment de l’activitat, cada fillol té el seu passaport lector. Cada vegada que llegeixen un conte i fan l’activitat corresponent, hi enganxen un gomet. L’objectiu és aconseguir tots els gomets un cop hagin llegit tots els contes amb els padrins i padrines.
És una experiència molt enriquidora tant per als grans com per als petits, que fomenta la lectura, la responsabilitat, la cooperació i els vincles entre infants de diferents etapes. 😊📖
Si voleu veure les imatges, cliqueu a aquest enllaç i introduïu la contrasenya que us va proporcionar l’escola.



