Presentació i Objectius

QUÈ ÉS?

És un programa de la Unió Europea que té com a objectiu millorar l’aprenentatge de l’alumnat i dels centres educatius mitjançant la internacionalització d’aquests, a través de les mobilitats de docents.

OBJECTIUS

• Enfortir i potenciar el sentiment de pertinença a la natura, al poble, al camí del riu i en concret al Riu de Bitlles.
  • Incentivar la motivació per aprendre del camí del riu, així com de l’aprenentatge com a eina per al propi desenvolupament.
  • Oferir a l’alumnat una visió oberta de les relacions que s’estableixin amb la Unió Europea amb l’objectiu d’obrir-nos al coneixement.
  • Desenvolupar en els infants la capacitat d’aprendre a aprendre de manera autònoma i amb iniciativa personal, tot essent capaços d’incorporar l’adaptació als canvis constants de la societat.
  • Oferir formació a tot l’equip docent en relació al context educatiu per tal de veure pràctiques educatives que ens ajudin a millorar les nostres competències professionals i, per tant, arribar a una educació de qualitat.
  • Incentivar la comunicació amb altres centres tant de l’entorn més proper com de la Unió Europea, amb l’objectiu de compartir experiències i arribar a un coneixement comú.
  • Crear situacions d’aprenentatge inclusives basant-nos en: walking curriculum, escola de bosc, place-based learning i outdoor learning.
  • Fer extensiu l’aprenentatge inclusiu a tota la comunitat educativa, tot implicant als agents en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
  • Donar l’oportunitat a què la resta de la comunitat educativa pugui extrapolar els aprenentatges de l’aula (horari lectiu) a fora de l’aula (horari no lectiu).
  • Fer difusió a través de les xarxes socials del centre, la pàgina web, la revista del poble i de les entitats municipal sobre el projecte.
  • Obrir el canal a través de la GEO localització dels diferents punts del poble i del camí del riu, per obrir-ho de manera local i internacional.

TEMÀTIQUES DE LES MOBILITATS

• Walking currículum
  • Outdoor learning
  • Escola de bosc
  • Place-based learning

El projecte Erasmus està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d’aquestes publicacions és responsabilitat exclusiva de l’escola J.J. Ràfols i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) són responsables de l’ús que es pugui fer de la informació aquí difosa.