Ambients d’aprenentatge

A la Comunitat de Petits treballem per ambients d’aprenentatge.

El treball mitjançant ambients d’aprenentatge consisteix, bàsicament, en una manera diferent d’organitzar els alumnes, l’espai i els materials per tal de propiciar i construir un lloc d’aprenentatge que sorgeix espontàniament. Canviant el concepte de grup-classe, els alumnes continuen tenint una mestra de referència, però a l’hora de treballar per ambients els alumnes es barregen entre les diferents aules (3, 4 i 5 anys), compartint espais, ja que són comuns i compartits per tots, cada aula és un ambient. En aquest ambient, l’infant és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge. 

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.

Aquest plantejament de treball  respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge. Els ambients és escola viva.

QUINS AMBIENTS OFERIM?

  • Ambient Llum i ombres.
  • Ambient El Món.
  • Ambient de Números.
  • Ambient La Fàbrica de Paraules.
  • Ambient de Construccions.
  • Ambient de La Vila.
  • Ambient dels Artistes.
  • Ambient de Moviment.