L’escola

Eduquem per la vidaL’Escola Esteve Barrachina és una escola pública de doble línia d’educació infantil i primària. Es troba situada al municipi de Sitges, a la comarca del Garraf.

Som una escola inclusiva que creu en la personalització de l’aprenentatge: “Tots som diversitat”.

Disposem de dues dotacions de suport intensiu a l’escolarització inclusiva i treballem amb pràctiques metodològiques que ens permeten dur a terme un acompanyament proper i respectuós dels infants, atenent així la diversitat de cadascú.

L’alumne construeix el seu propi aprenentatge a través de metodologies actives, partint dels seus interessos i capacitats. El mestre ja no és font i transmissor de continguts, sinó un guia que de manera propera i amorosa ajuda l’infant a desenvolupar el seu coneixement a través de les experiències i les activitats proposades.

Aquestes pràctiques es concreten de la següent manera a través de les comunitats de Petits, Mitjans i Grans:

• AMBIENTS DE LLIURE CIRCULACIÓ AMBIENTS AMB ITINERARI CAPSES D’APRENENTATGE
  • PREGUNTES INTERESSANTS INVESTIGACIONS ABP
  • PETITES DESCOBERTES MONOGRÀFICS DE LLIURE ELECCIÓ MONOGRÀFICS

El propòsit de l’escola: EDUCAR PER A LA VIDA.

Fem nostres els 7 Principis de l’Aprenentatge de la Unesco i els principis de la neurociència que resumim de la següent manera:

• L’infant construeix el seu propi aprenentatge.
  • L’aprenentatge és de naturalesa social.
  • Les emocions són part integral de l’aprenentatge.
  • Cal tenir en compte les diferències individuals (personalització de l’aprenentatge).
  • L’esforç és un valor clau.
  • L’avaluació ha de ser formativa i formadora.
  • Aprendre vol dir construir connexions horitzontals.
  • El coneixement no és fragmentat, és global.