Musicoteràpia

Una de les atencions que oferim als alumnes de l’aula SIEI són sessions setmanals de musicoteràpia en petit grup.

El punt de partida del Projecte de Musicoteràpia és que la música és un llenguatge universal que arriba a tothom sigui quina sigui la seva condició. Tothom en pot gaudir i tothom hi pot donar resposta física, intel·lectual o emocional. Així doncs, a partir de diferents activitats musicals com la cançó, la pràctica instrumental o el moviment es treballen els aspectes en què aquests nens i nenes presenten dificultats.

Atenent la definició de musicoteràpia que ens dóna la World Federation of Music Therapy  com “la utilització de la música, per un musicoterapeuta professional, en un procés dissenyat a promoure i facilitar la comunicació, la interacció, l’aprenentatge, la mobilitat, l’expressió, l’organització i altres objectius terapèutics per a treballar les necessitats físiques, emocionals, socials i cognitives de les persones”, establim uns objectius específics per a cada alumne/a. Tanmateix, els objectius generals que es poden assolir des de la musicoteràpia en el camp de l’Educació Especial són, entre d’altres:

Àrea física: Promoure el moviment, potenciar les habilitats motores, millorar la postura i treballar la coordinació òculo-manual

Àrea cognitiva: Estimular l’atenció i la percepció (auditiva, visual i tàctil), desenvolupar la comprensió del  llenguatge i promoure l’autonomia.

Àrea socio-emocional: Facilitar la socialització amb els iguals, estimular la comunicació verbal i no verbal, gaudir de la música i tenir una vida el més normalitzada possible.

A més a més dels objectius terapèutics individuals, a partir d’aquest projecte pretenem promoure la inclusió dels alumnes a través de la música. Partint del treball fet a les sessions de musicoteràpia volem pal.liar dificultats d’expressió, comunicació i socialització per a ajudar aquests alumnes a participar en totes les activitats artístiques que es duen a terme a l’aula de música amb el grup classe o en grans esdeveniments com la Setmana de la Música o Gran Concert de Primavera, entre d’altres.