Trets d’identitat

Tipus d’ensenyament
2n cicle d’Educació Infantil i Educació Primària (3 a 12 anys).

Línies
2 línies d’ I3 a 6è, repartits en tres comunitats: Petits, Mitjans i Grans.

Projecte Educatiu

– Ensenyament competencial i aprenentatge significatiu.

Treballem en la recerca i en la innovació pedagògica tenint en compte els 7 principis de l’aprenentatge, en base als quals, l’infant se situa al centre de tota activitat pedagògica i assoleix un important grau d’autonomia, autogestió i autoregulació en l’adquisició del coneixement. Tenint en compte la naturalesa social de l’aprenentatge, així com les diferències individuals, les emocions que hi intervenen, l’esforç que s’hi desenvolupa i la importància de l’aprendre a aprendre.

– Els ambients preparats. 

Els ambients representen una organització on l’infant es converteix en el constructor del seu propi aprenentatge a partir del joc, la investigació i les relacions amb els companys, explorant amb llibertat segons els seus interessos i motivacions. Són ells els que prenen les decisions i cerca les seves pròpies estratègies per trobar les solucions davant de reptes i situacions que s’anirà trobant i l’adult es presenta com un guia i observador. Els alumnes de la comunitat de Petits i la de Mitjans (de P3 a P5 i de 1r a 3r) treballen per ambients durant tota la franja de matí, quatre dies a la setmana.

  • El treball per projectes.

El treball per projectes s’inicia a P5 amb les “Preguntes interessants” i continua a Mitjans amb les “Investigacions”, però és a partir de la comunitat de Grans (de 4t a 6è) que les àrees reben un tractament globalitzat a través dels projectes d’àmbit lingüístic, d’àmbit científico-matemàtic i ABP que són encara més transversals. Els alumnes s’agrupen per nivells amb tres o quatre mestres en codocència i s’organitzen en grups cooperatius, avançant segons el seu propi ritme. Els continguts que s’han d’abordar de manera més sistemàtica es treballen en les sessions de monogràfics en grups reduïts.

– Escola inclusiva. 

L’atenció a la diversitat és un element clau de la nostra escola i es treballa des de les tutories a través dels ambients i el treball cooperatiu. Però comptem, a més, amb dues dotacions  SIEI (Suport Intensiu per a l’Escolarització Inclusiva) que donen resposta a l’alumnat amb necessitats educatives especials. A més, els alumnes de SIEI participen en un projecte específic de Musicoteràpia amb un mestre especialista. 

– Som centre ILEC. 

Creiem en la importància de la competència comunicativa lingüística com a eix vertebrador de tots els aprenentatges. Les habilitats lectores són fonamentals per a l’èxit escolar. Ser competent en comprensió lectora, és un requisit indispensable per participar en la societat actual. Cal saber llegir per aprendre i seguir aprenent. Un alumne que té un bon hàbit lector millora els seus resultats, millora l’expressió escrita i augmenta el seu nivell de coneixements generals. Per aquests motius formen part del Pla d’Impuls a la Lectura (Projecte d’Innovació del Departament d’Educació). 

– Educació en valors. 

Desenvolupament d’habilitats socials i interpersonals, hàbits saludables i consciència solidària amb el medi i l’entorn.

– Participació de les famílies en la comunitat educativa. 

La família és el primer referent educatiu i responsable de l’educació dels seus fills. És necessari per tant, dur a terme un treball conjunt escola-família que permeti una acció coherent i coordinada.

– L’ús de les tecnologies. 

Les tecnologies de la informació estan presents en el dia a dia de l’escola a través de les pissarres digitals que hi ha a totes les aules, les tauletes, els ordinadors portàtils, el terra interactiu (Ninus) i els dispositius de robòtica (Beebot i Lego Wedo) que utilitzen els alumnes.

Aules i espais petits. Els sentits, el Món, Fàbrica de paraules, Els Números, Llum i Ombres, La Vila, Constructors, Els Artistes i Moviment.

– Ambients mitjans. La Botiga, El Taller, Biosfera, Paraules Màgiques, L’Àgora, Arty Kids, el Circ, el Teatre, Pangea i Arrels.

– 2 aules SIEI. L’Ateneu (grans) i la Classe dels Cotxes (petits).

– Aula d’acollida. Atenció a l’alumnat nouvingut.

– Altres aules. Aula de música, d’anglès i de plàstica.

– Altres espais. Biblioteca, sala d’actes, gimnàs, menjador i cuina.

– Espais exteriors. Hort, 2 pistes poliesportives, rocòdrom, pati infantil amb sorral i estructures de fusta. 

Idiomes

Català com a llengua vehicular.

Castellà a partir de 1r.

Anglès a partir d’Educació Infantil. 

Activitats complementàries

– Activitats aquàtiques per l’alumnat de 1r a 4t (piscina).

– Iniciació a la vela lleugera per a l’alumnat de 5è i 6è.

– Audicions musicals.

– Teatre en anglès.

– Sortides relacionades amb les programacions de cada comunitat o nivell.

– Colònies a P5, 2n, 4t i 6è.

Activitats extraescolars

Activitats de migdia i de tarda organitzades per l’AFA: anglès, robòtica, batuka, ioga, cuina, pintura, recicla i crea, teatre, acrosport, iniciació esportiva i handbol (competicions a la lliga esportiva).

Altres serveis

Menjador escolar. Cuina pròpia. EMPRESA ZONA DE JOC.

Acollida matinal de 8 a 9 h.

Servei de l’EAP (Equip d’Assessorament Psicopedagògic del Garraf).