Ambients d’aprenentatge

Un ambient no és només la ubicació física d’uan sèrie d’objectes, sinó la possibilitat real de la interacció i apropiació per part de les persones que es troben en l’ambient.

Els ambients són espais amb diferents propostes i materials variats, dissenyat perquè els infants puguin construir els seus propis aprenentatges a partir del joc, l’exploració, l’experimentació, la interpretació, el treball cooperatiu. Els aprenentatges es basen a partir de l’interès i el plaer dels alumnes.

A partir dels ambients, pretenem:

• Formar persones amb esperit crític capaces de proporcionar canvis a la societat.
  • Respecte als processos de vida i als processos d’aprenentatge.
  • Que l’alumne és qui construeix i regula els seu propi aprenentatge.
  • Aprenentatge per descobriment.
  • Autonomia i autocorrecció.

Actualment oferim 10 ambients diferents:

La Botiga ÀREES: matemàtiques
Numeració i càlcul, estadística i atzar, mesura, relacions espacial i resolució de problemes.
El Taller ÀREES: matemàtiques, visual i plástica
Volum, espai, creativitat, disseny i construcció.
Paraules Màgiques ÀREES: llengua catalana i castellana
Comunicació oral, comprensió lectora i expressió escrita, educació literària.
Biosfera ÀREES: coneixement del medi natural
El món dels éssers vius, animals, cos humà, hàbits saludables, activitat científica.
Arrels ÀREES: coneixement del medi social
Persones, cultures i societat, entorn, robòtica, canvis i continuïtat en el temps, matèria i energia.
Pangea ÀREES: Coneixement del medi natural i social
Sistema solar, la Terra, mapes, tipus de paisatges, banderes, minerals, fenòmens atmosfèrics.
Arty Kids ÀREES: llengua anglesa i visual i plàstica
Imaginació i creativitat , tècniques artístiques, treball amb materials i recursos diversos en llengua anglesa.
Circ / Teatre ÀREES: educació física
Coneixement del cos, salut i higiene, expressió corporal, habilitats físiques bàsiques, i coordinació i equilibri.
L’Àgora ÀREES: valors, matemàtiques i llengua
Raonament, estratègia, cooperació, lògica, habilitats socials.