Un ambient no és només la ubicació física d’uan sèrie d’objectes, sinó la possibilitat real de la interacció i apropiació per part de les persones que es troben en l’ambient.
Els ambients són espais amb diferents propostes i materials variats, dissenyat perquè els infants puguin construir els seus propis aprenentatges a partir del joc, l’exploració, l’experimentació, la interpretació, el treball cooperatiu. Els aprenentatges es basen a partir de l’interès i el plaer dels alumnes.
A partir dels ambients, pretenem:
- Formar persones amb esperit crític capaces de proporcionar canvis a la societat.
- Respecte als processos de vida i als processos d’aprenentatge.
- Que l’alumne és qui construeix i regula els seu propi aprenentatge.
- Aprenentatge per descobriment.
- Autonomia i autocorrecció.
Actualment oferim 10 ambients diferents:
La Botiga | ÀREES: matemàtiques Numeració i càlcul, estadística i atzar, mesura, relacions espacial i resolució de problemes. |
El Taller | ÀREES: matemàtiques, visual i plástica Volum, espai, creativitat, disseny i construcció. |
Paraules Màgiques | ÀREES: llengua catalana i castellana Comunicació oral, comprensió lectora i expressió escrita, educació literària. |
Biosfera | ÀREES: coneixement del medi natural El món dels éssers vius, animals, cos humà, hàbits saludables, activitat científica. |
Arrels | ÀREES: coneixement del medi social Persones, cultures i societat, entorn, robòtica, canvis i continuïtat en el temps, matèria i energia. |
Pangea | ÀREES: Coneixement del medi natural i social Sistema solar, la Terra, mapes, tipus de paisatges, banderes, minerals, fenòmens atmosfèrics. |
Arty Kids | ÀREES: llengua anglesa i visual i plàstica Imaginació i creativitat , tècniques artístiques, treball amb materials i recursos diversos en llengua anglesa. |
Circ / Teatre | ÀREES: educació física Coneixement del cos, salut i higiene, expressió corporal, habilitats físiques bàsiques, i coordinació i equilibri. |
L’Àgora | ÀREES: valors, matemàtiques i llengua Raonament, estratègia, cooperació, lògica, habilitats socials. |