DIA MUNDIAL DELS OCEANS (8 DE JUNY)

Com Escola Verda, compromesa i solidària amb el medi ambient, cada curs treballem de manera global un tema relacionat amb el Dia Mundial del Medi Ambient. Aquest curs plantegem propostes al voltant del DIA MUNDIAL DELS OCEANS (8 de juny).

Els oceans cobreixen més del 70% de la superfície de la Terra i són un element important en la configuració de la vida en el nostre planeta. La seva importància és tal que es pot parlar veritablement d’un “planeta blau”. Malgrat això, només en coneixem un 10% aproximadament.

Els oceans són el pilar fonamental de la vida al nostre planeta: Produeixen l’oxigen que respirem, absorbeixen gran part de les emissions de carboni, regulen el clima, constitueixen la llar d’una infinitat d’organismes i són el lloc idoni per realitzar-hi nombroses activitats vitals, comercials, turístiques, recreatives, etc. No obstant això, les pressions humanes, com la sobrepesca, la contaminació marina o l’acidificació de l’oceà, ocasionen un deteriorament real i visible dels nostres oceans i mars.

Com escola volem contribuir al manteniment dels oceans fent un treball interdiciplinari amb els següents objectius:

• Conservar i utilitzar de manera sostenible els recursos, els materials i l’aigua per contribuir en el benestar dels mars i els oceans.
  • Esdevenir consumidors responsables amb relació als peixos que consumim i les deixalles que generem.
  • Prendre consciència de l’estat dels oceans, mars i ecosistemes marítims, i de les principals causes.
  • Reconèixer la importància que tenen els oceans, el principal pulmó del planeta i alhora on habiten una gran diversitat d’ecosistemes marins, en els éssers vius i planeta, actualment en perill.
  • Conèixer les principals accions que podem dur a terme tant individualment com col·lectivament per contribuir al benestar dels oceans tant a l’àmbit escolar com a l’àmbit familiar.

L’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS)  més evident amb relació aquest tema és el número 4. Conservar i utilitzar de forma sostenible els oceans, els mars i els recursos marins per al desenvolupament sostenible, però no podem oblidar una mirada global, ja que hi ha molts altres ODS que afecten directament als oceans.

Tot el treball fet queda recollit a la revista LA VEU elaborada per tot l’alumnat de l’escola. Cliqueu a la imatge per accedir a la revista.

OCEANS PLENS DE VIDA…

“El vent se desferma
 i tot el mar canta.
Mar brava, mar verda, mar escumejanta!
 L’onada s’adreça,
 venint s’ageganta,
 avença i s’acosta
 callada que espanta.
 L’escuma enlluerna,
 el sol l’abrillanta,
 l’onada l’esberla
 i cau ressonanta.
Mar brava, mar verda, mar escumejanta!”

Joan Maragall (Enllà, fragment IV)