Castanyada

La festa de la Castanyada a l’Emili té un toc molt especial. Cada any ens ve a visitar la Maria Castanyera, que explica als més petits com cou les castanyes i ens en dona perquè les podem tastar.

Les diferents agrupacions d’alumnat duen a terme diferents activitats i propostes relacionades amb aquesta tradició.

Els més petits (I3, I4 i I5):

• Preparen un detallet per la Maria Castanyera que li donen el dia de la Castanyada quan ve a torrar Castanyes.
  • Visita de la castanyera per veure com es couen les Castanyes.
  • El·laboren panellets fent un treball de mesura, quantitats, tipus de textures,…
  • Tasten els productes de castanyada que s’han fet des de cada aula des d’I3 fins a 3r al pati de l’edifici dels petits.

Els Mitjans de l’escola (1r, 2n i 3r):

• Comparteixen el matí amb els més petits.
  • Un o dos dies abans de Castanyada, cada curs duu a terme una elaboració diferent: Melmelada, galetes i recepta amb moniato.
  • Abans del pati es va a visitar a la Maria Castanyera.
  • Fan un intercanvi de i balls de tardor (alumnat des de I3 fins a 3r) per donar les gràcies a la Maria Castanyera per la seva visita..
  • A la tarda es fan tallers relacionats amb Castanyada on es barregen l’alumnat de les tres classes (taller de llegendes, dibuixar castanyes i moniatos divertits, expressió corporal,…)

Els més Grans (4t, 5è i 6è)

• Al llarg del matí es duen a terme diferents tallers relacionats amb elaboració de receptes.
  • A la tarda compartim les elaboracions que hem dut a terme al matí.