Sanitat

Accidents d’alumnes

L’escola té un protocol per a l’actuació en cas d’accident escolar, essent el centre d’atenció el CAP de Castellar. Cal pensar que l’escola no disposa de personal sanitari, pel que no es farà cap mena d’avaluació mèdica i que davant dels dubtes sempre farem que sigui el personal del centre sanitari qui faci les actuacions corresponents.

Quan sigui evident que l’accident és lleu, l’infant esperarà a les hores de sortida per tal que les persones que el recullin siguin les que l’acompanyin a curar-se en el cas que s’estimi convenient.

En els casos que es considerin greus una persona responsable, preferentment el tutor o tutora de l’infant,l’acompanyarà al centre sanitari, alhora que s’informarà a la família. Els trasllats es faran en taxi o bé en cotxeparticular amb dues persones.

En els casos que es considerin molt greus no es mourà l’infant de l’escola, trucant als serveis d’emergència per a què atuïn al centre.

Administració de medicaments

Per administrar medicaments a l’alumnat tant en horari escolar com de serveis (acollida,     menjador i extraescolars), cal que el pare, mare, tutor o tutora legal aporti una recepta o informe del metge o metgessa on consti el nom de l’infant, la pauta i el nom del medicament que ha de prendre. Així mateix, el pare, mare, tutor o tutora legal ha d’aportar una autorització escrita on es demani i s’autoritzi al personal del centre que administri a l’infant la medicació prescrita sempre que sigui imprescindible la seva administració en horari lectiu. Aquest escrit el podeu trobar a l’annex II del document informatiu o descarregar-lo des d’aquí.

Altres aspectes relacionats amb la sanitat

Recordem que els infants amb febre o qualsevol malaltia que afecti temporalment el rendiment o pugui resultar contagiosa s’han de quedar a casa fins que hagin superat el problema.

Per poder beure aigua a l’escola l’alumnat d’infantil i de cicle inicial portarà un got que es retornarà regularment a casa per mantenir-lo net. L’alumnat de cicle mitjà i superior portarà una ampolla o cantimplora que anirà i vindrà cada dia a casa dins de la motxil.la.

Al llarg del curs, el CAP de Castellar farà una revisió odontològica a l’alumnat de 1r i 2n, la campanya de vacunació contra l’hepatitis B a l’alumnat de 6è i l’administració de la vacuna del papil.loma humà a les nenes de 6è.

Es recorda que l’escola és un espai lliure de fum, per la qual cosa  no es pot fumar en els patis ni en cap altra dependència del centre.

Finalment, us recordem que les famílies amb infants afectats per pediculosi (polls) cal que ho comuniquin el més aviat possible a l’escola a fi d’informar a la resta de famílies. Recordem que no és una qüestió de netedat i que qualsevol infant pot tenir-ne.

Per a qualsevol tema relacionat amb la sanitat i que creieu d’importància podeu adreçar-vos a la tutora o al tutor del vostre fill o filla o bé a la direcció del centre.