Museu Paperer de Capellades

El passat 11 de gener de 2018, els alumnes de 4t vam anar juntament amb els de 3r al Museu Paperer de Capellades.

Allà, ens van explicar com i quan es va crear la primera fulla de paper. Sabíeu que va ser a l’any 105 a la Xina? I ho feien amb roba.

Ens van ensenyar com ho feien antigament al s. XVIII, la maquinària que utilitzaven, i com utilitzaven l’energia de l’aigua del molí per moure les màquines.

Vam realitzar un taller, i vam fer paper de diferents colors: blanc, verd i gris, aquest últim era amb paper de diari. Tots tres papers tenien diferents marques d’aigua: el blanc, la marca del Museu de Capellades, el verd, un drac i, el gris, unes tisores. Ens ho hem portat a l’escola per assecar-los.

Després vam anar a un parc a dinar i ens ho vam passar d’allò més bé.