Escola Verda

Bloc de l’Escola Verda

L’escola El Corb forma part de la XESC (Xarxa Escoles Verdes) des de l’any 2010. És en aquell any que vam rebre el distintiu d’escola Verda. Aquest distintiu acredita el centre com a Escola Verda i es renova de forma periòdica cada 3 anys.

A l’escola disposem d’un hort escolar portat per un avi del centre, fem reciclatge d’oli amb el projecte Oliklak, reciclem piles i taps de plàstic i fem recollida selectiva de brossa. Si en vols saber més, clica l’enllaç i trobaràs més informació sobre l’escola verda.

Participar d’aquest programa ( que porta més de 16 anys funcionant ) significa tenir en compte 4 contextos on actuar com a centre.

• Organització i participació: L’escola pren decisions pel que fa a temes d’escola verda a través del comitè ambiental, on hi és representat el claustre, el PAS, l’alumnat i les famílies.
  • Currículum: En els continguts que transmeten al nostre alumnat n’hi ha que van molt vinculats al projecte de ser Escola Verda. És, alhora, una bona forma de fer-los més propers a la seva realitat diària.
  • Gestió sostenible: L’escola mostra i demostra que es pot gestionar de forma sostenible i que té cura de la seva despesa energètica, que recicla el paper i redueix al màxim els envasos. Des de ben petits transmetem el concepte de consum responsable.
  • Implicació en l’entorn: L’escola no és un fet aïllat, formem part d’una urbanització i d’una localitat i cal formar part de les accions i iniciatives de la zona. Fem sortides pel poble, descobrim el nostre entorn més proper, aprenem de la nostra història, col·laborem amb entitats municipals i estem vinculats a una ONG on donem roba usada en dues campanyes al llarg del curs.

Amb aquests 4 contextos ben presents, l’escola fa de forma anual un pla d’acció amb diferents actuacions i els seus objectius corresponents, destinataris i posterior avaluació.

A l’escola El Corb apostem pel projecte escola verda, formem part d’una xarxa que inclou molts centres i molt més alumnes, les nostres accions , petites, segur que contribueixen a un futur una mica més sostenible.

En poques dècades la relació entre ambient, els recursos i els conflictes serà tan òbvia com la que veiem ara entre drets humans, democràcia i pau‘.

Wangari Maathai -premi Nobel de Pau 2004