Nou ambient “Mindfulness” a Ed. Infantil

La tarda dels dimarts infantil treball per ambients, on cada alumne tria l’ambient al que vol anar. Enguany, hem creat un nou ambient a l’Aula Multisensorial.

Aquesta aula està adaptada per a treballar tots els sentits des de la calma. En aquest ambient es treballen diferents tècniques de relaxació i meditació amb una música suau i olors a encens d’espígol. L’Objectiu és aconseguir un profund estat de consciència al llarg de la sessió utilitzant tècniques de Ioga i meditació.

La Mar i la Sílvia aconsegueixen relaxar als infants i treballar el coneixement del cos físic i la ment.

Primers dies a p3

Doncs sí, això ja va de debò, els nostres Corbs més joves ja han iniciat l’etapa d’educació infantil al centre.

Com és lògic, sempre costa una micona començar i de vegades trobem a faltar als pares, no ens agrada el dinar o estem cansats… però, poc a poc anem veient que a l’escola també s’hi juga, fem companys, compartim estones de lleure i aprenem moltes coses noves cada dia. Amb la nostra mestre, la Vero, venim contents i fem la rotllana cada matí.

Aquests 19 alumnes van creixent i van interioritzant diferents rutines que a finals de p3 ja estaran del tot assolides.

De moment us deixem amb unes imatges dels primers dies i els animem a que continuin tan alegres i animats com fins ara, benvingudes i benvinguts a l’escola El Corb.

ELS PROJECTES A CICLE INICIAL

Aquest curs hem iniciat el treball per projectes a l’àrea de Medi a cicle Inicial. Els alumnes treballen un projecte per trimestre, lligat al Medi natural i social, però alhora hi ha diferents àrees, que es veuen implicades dins el treball i la recerca.

Aquí us deixem el diari curricular d’un dels projectes treballats a Primer. “Els cucs de seda”. Veureu que tot projecte s’inicia amb el que “Ja sabem” i “el que volem saber”. I a partir d’aquí els mestres entrellacen diferents activitats de recerca, plàstiques, matemàtiques, de llengua escrita i oral i llengua anglesa. “The little hungry caterpillar “

El petit cuc de seda i tota la recerca que han fet els alumnes de primer, des de mesurar-los, pesar-los, trucar a una fàbrica paperera per saber si el paper de seda es fa amb autèntica seda, ha culminat amb tot uns aprenentatges que exposen en un gran mural.

SETMANA ESPORTIVA

Aquest curs hem iniciat el projecte de setmana esportiva. han estat tres dies d’activitats esportives per a tots els nivells, des de P3 fins a sisè. Les activitats han estat molt variades com ara la bicicletada, jocs d’aigua, ioga, racons d’habilitats esportives, i fins i tot mini olimpiades al camp de futbol.

Tan els mestres com els alumnes estem molt contents d’aquesta iniciativa que neix des de l’àrea d’Educació Fisica i ha tingut una implicació de tots els mestres de l’escola.

Colònies 6è!

El dilluns dia 27 de maig, els alumnes de sisè vam anar de colònies a Lloret de Mar. Durant aquells dies ens ho hem passat molt bé i hem fet moltíssimes activitats. Un dels dies vam fer una excursió amb kayak molt divertida on els nostres mestres, el Juan Ramón i la Jessica, ens van acompanyar. No vam aconseguir que caiguessin a l’aigua!

També vam fer rutes d’orientació, snorkel i el més divertit de tot.. dimecres vam estar tot el dia al waterworld! Va ser increïble!

Han estat unes colònies molt divertides que recordarem per sempre!

—- Alumnes de 6è —–

Les mones a l’escola

Ara sí, tanquem aquest llaaarg trimestre amb el dia de la mona. Com ja sabeu, en aquest darrer dia els alumnes de l’escola fan i decoren les mones.

A educació infantil es fan de manera tradicional i avui les han tastat. A cicle Inicial han fet magdalenes creatives i a partir de 3r les populars mones creatives.

Per fer-les hi ha un treball previ de l’àrea de plàstica on fan el disseny, un dibuix de com hauria de quedar, els materials, les eines….

I els resultats llueixen… les voleu veure??

Aprofitem per dir-vos bones vacances i ens retrobem a l’escola el dimarts 23 d’abril, Sant Jordi!!

Ajuts de menjador 19-20

Benvolgudes famílies,

Des del Consell Comarcal ens han fet arribar un full informatiu sobre els ajuts de menjador, la convocatòria dels quals està prevista que s’obri al mes de maig.

Les bases, la documentació i els models de sol·licitud es publicaran al web del Consell Comarcal : elbaixllobregat.cat, també els podreu recollir a la secretaria de l’escola una vegada es facin públics.

Si teniu qualsevol dubte, us podeu adreçar a la secretaria de l’escola.