A TRAVÉS DELS CONTES, ELS INFANTS A L’ESCOLA EXPERIMENTEN DIFERENTS USOS I FUNCIONS DEL LLENGUATGE VERBAL, TANT ORAL COM ESCRIT.
AQUESTS ENS PERMETEN CREAR UN CLIMA AFECTIU I COMUNICATIU I ENS AJUDEN A TRACTAR TEMES IMPORTANTS COM: LES EMOCIONS, LA DIVERSITAT, L’AMISTAT, LA FAMÍLIA, ELS VALORS DE COOPERACIÓ, COL·LABORACIÓ, ETC.
AVUI US PRESENTEM UN CONTE QUE HEM TREBALLAT A LES CLASSES D’I4.
ES DIU: “QUATRE PETITES CANTONADES DE NO RES” DE JÉRÔME RUILLIER.
UN CONTE ON CERCLES BUSQUEN LA MANERA D’AJUDAR A UN QUADRAT PER TAL DE QUE PUGUI ACCEDIR AL MATEIX LLOC QUE ELLS, SENSE EXCLOURE-HO PER SER D’UNA FORMA DIFERENT.
A TRAVÉS D’AQUEST, HEM POGUT PARLAR DE LA DIVERSITAT I L’ACCEPTACIÓ, AIXÍ COM TAMBÉ DE LES EMOCIONS, ON ELS INFANTS HAN POGUT EXPRESSAR LES SEVES OPINIONS I SOLUCIONS PER AJUDAR ALS CERCLES I AL QUADRAT.
HAN POGUT TREBALLAR, AMB LA TAULA DE LLUM, VOCABULARI DE LES PARAULES CLAU DEL CONTE.
EXPERIMENTAR AMB LES MIDES (GRAN/PETIT) I LES FIGURES GEOMÈTRIQUES (CERCLE/QUADRAT).
I DESCOBRIR ELEMENTS AMB MAGNETISME I SENSE.
QUIN GRAN PODER QUE TENEN ELS CONTES!