i4 – PANOTXA, BLAT DE MORO I CRISPETES

FA UNES SETMANES ELS GRUPS D’I4 VAN DESCOBRIR LA PANOTXA TOT SEGUINT EL MÈTODE CIENTÍFIC I TREBALLANT DE FORMA GLOBALITZADA COM SEMPRE FEM A INFANTIL.

EN PRIMER LLOC, VAN INVESTIGAR COM ÉS PER DINS I PER FORA A PARTIR DE PREGUNTES QUE ELS AJUDESSIN A CREAR CONNEXIONS ENTRE CONEIXEMENTS, QUE ELS AJUDESSIN A IMAGINAR I QUE AFAVORISSIN EL DEBAT  I LA CONVERSA.

EN SEGON LLOC, LA VAN MANIPULAR I EXPLORAR AMB LUPES I VAN DESCOBRIR QUE LA PANOTXA ESTAVA COMPOSTA PER PETITS GRANETS: EL BLAT DE MORO.

SEGUIDAMENT, VAN TREURE EL BLAT DE MORO, TOT TREBALLANT LA PSICOMOTRICITAT FINA, PER POSTERIORMENT FER TRANSVASAMENTS I DESCOBRIR QUANTITATS, CAPACITATS I PES. 

UN COP TENIEM EL BLAT DE MORO, VAN TORNAR A FER-SE HIPÒTESI DE PERQUÈ ENS PODIA SERVIR I QUÈ PODÍEM FER AMB AIXÒ. LES RESPOSTES VAN SER:

-“PER FER UNA AMANIDA”

-“FER CRISPETES”

-“FER UN DIBUIX”

LA RESPOSTA DE LES CRISPETES VA DESPERTAR MOLT D’INTERÈS I CURIOSITAT, DE MANERA QUE VAN PENSAR QUE NECESSITAVEN UNA MÀQUINA DE CRISPETES COM LA DEL CINEMA.

AL CAP DELS DIES ENS VAN DEIXAR UNA MÀQUINA DE CRISPETES I ELS INFANTS VAN COMPROVAR SI POSANT EL BLAT DE MORO ACONSEGUIEN EL QUE DESITJAVEN…

EL RESULTAT VA SER TOT UN ÈXIT, NO NOMÉS PERQUÈ VAN TROBAR RESPOSTA A ALLÒ QUE VOLIEN SABER SINÓ QUE TAMBÉ VAN OMPLIR-SE LA PANXA GAUDINT D’UNES BONES CRISPETES.

EN ACABAR, VAN OBSERVAR TOT EL PROCÉS DE TRANSFORMACIÓ DE LA PANOTXA A BLAT DE MORO, I DEL BLAT DE MORO A CRISPETA.

FINALMENT, VAN APRENDRE NOU VOCABULARI, A PARTIR DE JOCS DE RECERCA DE LLETRES I FENT ÚS DE LA PISSARRA DIGITAL.

 

SI VOLEU VEURE MÉS FOTOS I VÍDEOS DE TOT EL PROCÉS DE DESCOBERTA CLIQUEU AQUÍ.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>