FA UNES SETMANES ELS GRUPS D’I4 VAN DESCOBRIR LA PANOTXA TOT SEGUINT EL MÈTODE CIENTÍFIC I TREBALLANT DE FORMA GLOBALITZADA COM SEMPRE FEM A INFANTIL.
EN PRIMER LLOC, VAN INVESTIGAR COM ÉS PER DINS I PER FORA A PARTIR DE PREGUNTES QUE ELS AJUDESSIN A CREAR CONNEXIONS ENTRE CONEIXEMENTS, QUE ELS AJUDESSIN A IMAGINAR I QUE AFAVORISSIN EL DEBAT I LA CONVERSA.
EN SEGON LLOC, LA VAN MANIPULAR I EXPLORAR AMB LUPES I VAN DESCOBRIR QUE LA PANOTXA ESTAVA COMPOSTA PER PETITS GRANETS: EL BLAT DE MORO.
SEGUIDAMENT, VAN TREURE EL BLAT DE MORO, TOT TREBALLANT LA PSICOMOTRICITAT FINA, PER POSTERIORMENT FER TRANSVASAMENTS I DESCOBRIR QUANTITATS, CAPACITATS I PES.
UN COP TENIEM EL BLAT DE MORO, VAN TORNAR A FER-SE HIPÒTESI DE PERQUÈ ENS PODIA SERVIR I QUÈ PODÍEM FER AMB AIXÒ. LES RESPOSTES VAN SER:
-“PER FER UNA AMANIDA”
-“FER CRISPETES”
-“FER UN DIBUIX”
LA RESPOSTA DE LES CRISPETES VA DESPERTAR MOLT D’INTERÈS I CURIOSITAT, DE MANERA QUE VAN PENSAR QUE NECESSITAVEN UNA MÀQUINA DE CRISPETES COM LA DEL CINEMA.
AL CAP DELS DIES ENS VAN DEIXAR UNA MÀQUINA DE CRISPETES I ELS INFANTS VAN COMPROVAR SI POSANT EL BLAT DE MORO ACONSEGUIEN EL QUE DESITJAVEN…
EL RESULTAT VA SER TOT UN ÈXIT, NO NOMÉS PERQUÈ VAN TROBAR RESPOSTA A ALLÒ QUE VOLIEN SABER SINÓ QUE TAMBÉ VAN OMPLIR-SE LA PANXA GAUDINT D’UNES BONES CRISPETES.
EN ACABAR, VAN OBSERVAR TOT EL PROCÉS DE TRANSFORMACIÓ DE LA PANOTXA A BLAT DE MORO, I DEL BLAT DE MORO A CRISPETA.
FINALMENT, VAN APRENDRE NOU VOCABULARI, A PARTIR DE JOCS DE RECERCA DE LLETRES I FENT ÚS DE LA PISSARRA DIGITAL.
SI VOLEU VEURE MÉS FOTOS I VÍDEOS DE TOT EL PROCÉS DE DESCOBERTA CLIQUEU AQUÍ.