Reunió inici de curs, P4

REUNIÓ PARES P-4. CURS 2015-2016


PRESENTACIÓ MESTRES:
Lourdes: P-4 –A
Silvia : P-4 –B
Altres mestres que intervenen en l’aula.

  • Conte a casa , informàtica i anglès : Carme Roig
  • Reforç: Carme Cortasa i Carme Roig
  • Mestra de religió: Raquel Morillo
  • Mestra E.E. : Maria Porcel

2. OBJECTIUS DEL CURS:

  •  Aconseguir una bona comprensió i millorar l’expressió oral (Vocabulari, construcció correcta de la frase, parla entenedora..)
  • Inici de la lecto-escriptura a partir del nom dels nens.
  • Durant el curs escolar es donarà importància a treballar uns hàbits relacionats amb diferents aspectes de la vida quotidiana:
    De convivència:
    Saber el nom de les persones més properes.
    Utilitzar un to de veu adequat per parlar i saber escoltar.
    Saber les normes d’educació referents a la salutació i agraïment.
    Crear un bon clima d’aula.
    Tenir cura del material.
    D’higiene:
    Continuar amb l’adquisició d’autonomia personal: posar-se aigua sols, rentar mans, netejar-se sols …(importància de roba còmoda per ells/es).
    Vestir-se i desvestir-se sols (faciliteu la feina dels vostres fills, procureu comprar les bambes amb velcro i la roba còmode)
    De treball:
    Aprendre a treballar tranquils, amb un to de veu adequat al treball d’aula.
    Compartir el material comunitari i ajudar als altres.
    Aprendre a mantenir l’atenció, cal que estiguin una estoneta tranquils mirant contes, dibuixant etc.

3. ORGANITZACIÓ DE L’AULA

• Durant l’any farem projectes: el del nom de la classe, l’artista i /o altres que sorgeixin dels interessos dels nens/es.
• Introduirem el treball per racons, partint d’un aprenentatge significatiu, manipulatiu i vivencial, potenciant el treball autònom.
• Experiments: durant el curs realitzarem sessions aprofitant els desdoblaments. Ens ajuda a descobrir l’entorn i iniciar-se en el mètode científic (fer hipótesis, comprovar-les i posterior recollida d¡informació).
• Les carpetes de matemàtiques i llenguatge ens serviran per introduir nous temes que ampliarem amb altres dinàmiques d’aula.
• Conte a casa: es una activitat que fem que consisteix en que el nen que li toca es prepara un conte a casa amb la col·laboració de la família i desprès l’ha de explicar als seus companys. Es fa amb mig grup (quinzenal)
P4A. divendres mati
P4B divendres matí.
• Informàtica. També es quinzenal. Mig grup puja a l’aula d’ informàtica.
P4A i P4B dimecres tarda.
• Anglès: també es fa amb mig grup ( 30’), però es setmanal. Uns fan anglès i els altres fan treball de matemàtiques (quinzet, i material manipulatiu)
P4A. dimarts matí
P4B dilluns matí
• Psicomotricitat.
P4A. Dilluns tarda
P4B dimecres matí

4. COL·LABORACIÓ DE LES FAMÍLIES:
– Bates, jaquetes i abrics marcats amb el nom i amb beta gran per penjar-los.
– Puntualitat en les entrades i sortides.
– Aniversaris: una caixa de galetes per convidar els companys i companyes i s’emporten de regal la corona i un llibre dels dibuixos.
– Que l’esmorzar de l’escola sigui preferentment petit entrepà o fruita millor amb carmanyola. Dia de la fruita: dimarts. No oblideu el tovalló de roba i el got els dilluns.
– Portar cada dia el tovalló de roba per parar taula.
– Donarem la bata i el got per rentar els divendres.
– Importància del descans nocturn (comunicar a les mestres si han dormit malament, ens ajuda a comprendre el seu estat d’ànim).
– Gaudir d’una estona de conversa amb els vostres fills, a través dels contes, o d’anècdotes del dia a dia…
– Procurar oferir, en el seu temps de lleure, allò que sigui del seu interès.
– Treballar la immediatesa de les demandes, a partir de l’espera, un bon model d’adult…

5. SORTIDES

1r. TRIMESTRE

– 29/10/15: Fem Panellets a El Pinatar (Gualba)

2n.TRIMESTRE:

– 08/03/16: Can Pou (Llinars del Vallès) Construccions de cabanes (tipis)

3er.TRIMESTRE

– 16/5 /16 Mogent (Llinars del vallès) Gimkama infantil a l’aire lliure

Farem altres sortides , encara no tenim dates:
– Policia amiga (educació viària)
– Festa de l’educació viària.
– Cada cosa al seu lloc. (activitat de reciclatge)
– L’àvia Pepa amb esternuts (educació per a la salut, teatre de titelles)
– Fàbrica de contes (teatre AMPAS)

INFORMACIONS:

• Entrevistes: DILLUNS 12:30-13:30h. prèvia cita
• En cas de canvi d’adreça i telèfons dels pares caldrà avisar a l’escola
• En cas de malaltia és important prendre els medicaments a casa. Si cal donar-li a l’escola, caldrà portar l’autorització signada del metge, pares i recepta, indicant la dosi i l’hora.
• En cas d’accidents escolar primer s’avisarà a la família, si la família no està la tutora acompanyarà al nen/a.
• Informes: s’entregarà un al febrer i un al juny.
• Quota de material: 45 €. Forma de pagament: per Internet i al caixer automàtic i entregar a la mestra el comprovant del pagament. PAGAR ABANS DEL 28 D’OCTUBRE. En cas de pagament fraccionat parlar amb la tutora.
• FALTES ASSISTÈNCIA: CALDRÀ JUSTIFICAR-LES AMB UN FULL SIGNAT PER PART DELS PARES. (MODEL QUE US LLIUREM) PLA ABSENTISME
• Retornar signat: autorització de sortides, autorització de recollida i opció formació religiosa.
• Cal que cada nen porti una capsa de mocadors i un paquet de tovalloletes humides.
• Tots els models de documents els trobareu a la pàgina web de l’escola (justificants d’assistència, medicaments…)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>