I5 Continguts 2n trimestre

Benvolgudes famílies, ja hem arribat al final del segon trimestre i com sempre,  us compartim els continguts que hem anat treballant al llarg d’aquests darrers mesos a I5.  Us adjuntem un petit recull fotogràfic amb la documentació de les activitats realitzades!

DESCOBERTA DE L’ENTORN:

  • L’HIVERN
  • CARNAVAL
  • MARIA SIBYLLA MERIAN: DONES CIENTÍFIQUES
  • PROJECTE ARTÍSTIC: VASILY KANDINSKY
  • PROJECTE SETMANA CULTURAL: ELS JOCS OLÍMPICS

MATEMÀTIQUES:

  • ELS NÚMEROS 1-10 (QUANTITAT I GRAFISME)
  • ELS NOMBRES ORDINALS (DEL PRIMER AL DESÈ)
  • COMPTATGE ORAL FINS AL 50
  • CLASSIFICACIÓ I SERIACIÓ D’ELEMENTS SEGONS DIFERENTS ATRIBUTS (FORMA, COLOR, MIDA I GROSSOR)
  • RECORDATORI FIGURES GEOMÈTRIQUES: CERCLE, TRIANGLE,  QUADRAT, RECTANGLE, ROMBE, ÒVAL, TRAPEZI, PENTÀGON, HEXÀGON.
  • COSSOS GEOMÈTRICS: ESFERA, PIRÀMIDE, PRISMA, CUB,CILINDRE, CON
  • CÀLCUL MENTAL 
  • BLOCS LÒGICS.
  • CORRESPONDÈNCIES
  • ADDICCIÓ I SOSTRACCIÓ (SUMES I RESTES)
  • RECTA NUMÈRICA
  • FIGURES SEMBLANTS, CONGRUENTS, IGUALS, MEITATS I QUARTS.
  • ELS ANGLES D’UN POLÍGON
  • SEMBLANCES I DIFERÈNCIES ENTRE IMATGES
  • NOCIONS D’ORIENTACIÓ, ORGANITZACIÓ I DIRECCIONALITAT (DRETA- ESQUERRA, ARRIBADA-SORTIDA, A PROP DE, PRÒXIM A, DAMUNT DE…
  • NOCIONS ‘ MÉS QUE’,  ‘MENYS QUE’, ‘MÉS LLARG QUE’, ‘MÉS CURT QUE’, ‘IGUAL QUE’ EN MASSES I LONGITUDS
  • SÈRIES NUMÈRIQUES D’1 EN 1, DE 2 EN 2, DE 5 EN 5, DE 10 EN 10
  • COMPONDRE I DESCOMPONDRE AMB REGLETS CUISINAIRE
  • EL GEOPLÀ: CONSTRUIR FIGURES EN UN ESPAI PUNTEJAT
  • MATIJOCS: L’ILLA DE TRESOR, ELS PIRATES. ALTRES JOCS DE TAULA: OCA, SPEED CUPS, DOBBLE,  DÒMINO, MEMORY, 

COMUNICACIÓ I LLENGUATGES:

  • VOCABULARI DE L’HIVERN, CARNAVAL I DELS PROJECTES D’AULA.
  • VOCABULARI DELS CONTES TREBALLATS I DEL CONTE A CASA.
  • CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA DE LLETRES, PRODUCCIÓ DEL SO I RECONEIXEMENT DE LA GRAFIA ASSOCIADA.
  • FRAGMENTACIÓ SIL·LÀBICA
  • ONOMATOPEIES, RIMES I ENDEVINALLES
  • ANÀLISI FONÈTIC DE L’EMISSIÓ SONORA MENTRES ESCRIUEN 
  • INICIACIÓ A LA LECTURA I L’ESCRIPTURA ESPONTÀNIA I AMB MODEL
  • INICIACIÓ A LA SEPARACIÓ DE PARAULES QUE CONFORMEN UNA FRASE
  • DESCOBRIR I PRACTICAR ALGUNES TIPOLOGIES TEXTUALS: LA FRASE, LA LLISTA DE PARAULES, LA NOTÍCIA, LA CARTA, LA RECEPTA
  • CONSOLIDACIÓ DE MECÀNIQUES TREBALLADES ELS CURSOS ANTERIORS 
  • EXPRESSIÓ ORAL: 
    • LA DESCRIPCIÓ D’UNA PERSONA, ANIMAL, OBJECTE O SITUACIÓ; LES INSTRUCCIONS. 
    • EXPLICACIÓ UNA ESCENA O IMATGE ON HI HA DIFERENTS PERSONATGES I SITUACIONS.
    • JOCS TIPUS ‘SCATERGORIS’, ‘QUI SÓC?’, ENDEVINA LA PARAULA AMAGADA, ‘PER QUINA LLETRA COMENÇA’ 

PLÀSTICA

  • EXPLORACIÓ DE LES POSSIBILITATS DELS MATERIALS PLÀSTICS.
  • EXPERIMENTACIÓ AMB TÈCNIQUES PLÀSTIQUES: DIBUIX, PINTURA, COLLAGE, MODELATGE I ESTAMPACIÓ.
  • EXERCITACIÓ DE DESTRESES MANUALS: RETALLAR, ESQUINÇAR, REBREGAR, PUNXAR I PLEGAR, ADQUIRINT COORDINACIÓ OCULOMANUAL.
  • GRAFISME GUIAT (SEMICERCLES, CREU, PONTS EN DIFERENTS DIRECCIONALITATS) I GRAFISME CREATIU

PSICOMOTRICITAT

  • LES SESSIONS DE PSICOMOTRICITAT D’AQUEST TRIMESTRE ESTAN ENFOCADES A TREBALLAR ELS JOCS COOPERATIUS, TRADICIONALS I DE MOVIMENT. 
  • TENINT PRESENT QUE ELS INFANTS JA SABEN LES NORMES, INTEGREM LA NORMA DE TENIR CURA DEL NOSTRE COS I DELS ALTRES “SELF-CARE/OTHER’S CARE”, EVITANT CONFLICTES I FENT-SE CONSCIENT DEL PROPI COS, LIMITS, FORTALESES I MANCANCES, SI S’ESCAU I DEL SEU COS I DELS DEMÉS I MOVIMENT PER L’ESPAI. 
  • JA SÓN CONSCIENTS, EN PRINCIPI DEL SEU COS I MIREM DES DE L’EXPERIMENTACIÓ I LA VIVÈNCIA DELS JOCS, COM ES MOU EL COS I FINS ON PODEM ARRIBAR.
  • HEM JUGAT A: PILLA-PILLA, L’ARANYA, LA GALLINETA CEGA, CARRERA DE FRUITES O LA RECEPTA DEL XEF, CAUS I CONILLS, CIRCUIT A CEGUES, PICA PARE, ESTÀTUES I CARRERES DE RELLEUS ENTRE D’ALTRES. 

 CONTES:

  • EL GAT AMB BOTES
  • FREDERICK
  • UNA PAPALLONA ÉS PACIENT
  • L’ERUGUETA GOLUDA
  • EL SO DELS COLORS. KANDINKSY.

ENGLISH

  • ROUTINES: 
      •  HELLO! GOOD MORNING. 
      •  HOW ARE YOU?
      • HOW’S THE WEATHER TODAY?
  • ACTIONS: WALK, JUMP, HOP, RUN, SWIM, SLEEP…
  • VOCABULARY: 
      • WEATHER (TODAY IT’S SUNNY/RAINY/ CLOUDY/SNOWY, IT’S COLD/HOT)
      • WINTER VOCABULARY (WINTER, COLD AND SNOWMAN).
      • CLOTHES VOCABULARY: GLOVES, HAT, MITTENS, COAT, JACKET, SWEATER, BOOTS, SHOES, SKIRT, T-SHIRT, SHIRT, DRESS, TROUSERS, SOCKS AND SCARF.
  • FEELINGS: HAPPY, SAD, ANGRY, HUNGRY, TIRED, SCARED.
      • PARTS OF THE BODY: EYES, EARS, NOSE, MOUTH, HAIR, HEAD, SHOULDERS, KNEES, TOES, HAND, LEG, ARM, FINGERS.
      • SPORTS 
  •  COUNT FROM 1 TO 10
  •  SONGS:
  • GOOD MORNING — MAPLE LEAF LEARNING
    • HELLO! — SUPER SIMPLE SONG
    • HOW’S THE WEATHER? — SUPER SIMPLE SONGS
    • I’M A LITTLE SNOWMAN – SUPER SIMPLE SONGS
    • LET’S MAKE A SNOWMAN. WINTER SONG FOR KIDS – FUN KIDS ENGLISH
    • PUT ON YOUR BOOTS – SUPER SIMPLE SONGS
    • GET DRESSED FOR THE DAY SONG – THE SINGING WALRUS
    • WALKING WALKING  — SUPER SIMPLE SONGS
    • HOW MANY FINGERS? — SUPER SIMPLE SONGS
    • HEAD, SHOULDERS, KNEES & TOES — SUPER SIMPLE SONGS
    • BYE BYE GOODBYE— SUPER SIMPLE SONGS
  • SHORT STORIES:
    • MY NOSE (TIME FOR A STORY) DE ANNA PANISELLO CARLES I ESTRELLA RAMÓN PÉREZ.
    • HOW IS THE WEATHER OUTSIDE?
    • GETTING DRESSED STEVE AND MAGGIE.

ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES:

  • SORTIDA A L’AUDITORI “PICA-SO”
  • SESSIONS INFADIMED
  • JORNADA ESPORTIVA SAGNIER 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>