I5 Contingus 1r trimestre

Benvolgudes famílies,

Estem finalitzant el primer trimestre i volem compartir amb vosaltres els continguts que hem anat treballant al llarg d’aquests primers mesos de I5.  Us adjuntem un resum dels continguts treballats i un petit recull fotogràfic de les activitats realitzades. Bones festes per tothom!

CONTINGUTS 1R TRIMESTRE 

ENTORN:

  • LA FESTA MAJOR DEL PRAT: BESTIARI I SEGUICI POPULAR
  • LA TARDOR
  • NADAL
  • SITUACIONS D’APRENENTATGE: ON SÓN ELS NÚVOLS? (I5A) I ON VAL ENS DOLLS D’AIGUA? ( I5B)

MATEMÀTIQUES:

  • ELS NÚMEROS 1-7 (QUANTITAT I GRAFISME)
  • ELS NOMBRES ORDINALS (DEL PRIMER AL SETÈ)
  • COMPTATGE ORAL FINS AL 30
  • CLASSIFICACIÓ I SERIACIÓ D’ELEMENTS SEGONS DIFERENTS ATRIBUTS (FORMA, COLOR, MIDA I GROSSOR)
  • RECORDATORI FIGURES GEOMÈTRIQUES: CERCLE, TRIANGLE,  QUADRAT, RECTANGLE, ROMBE, ÒVAL.
  • COSSOS GEOMÈTRICS: ESFERA, PIRÀMIDE, PRISMA, CUB,
  • CÀLCUL MENTAL 
  • BLOCS LÒGICS.
  • OBSERVAR, COMPARAR SEGONS LONGITUD (LLARG- CURT) I  VOLUM (AMPLE- ESTRET) I MESURA (GRAN- PETIT -MITJÀ I ALT- BAIX)
  • NOCIONS CONTRASTADES: PLE-BUIT, PRIM-GRUIXUT, PESAT-LLEUGER
  • NOCIONS ‘UN MÉS, UN MENYS’ ‘IGUAL QUE’ EN MASSES I LONGITUDS
  • SÈRIES NUMÈRIQUES D’1 EN 1, DE 2 EN 2, DE 5 EN 5…Ç
  • COMPONDRE I DESCOMPONDRE AMB REGLETS CUISINAIRE
  • RESOLUCIÓ DE PROBLEMES NUMÈRICS, MENTALMENT I GRÀFICAMENT, AMB OPERACIONS D’ADDICIÓ I SOSTRACCIÓ.
  • ELS LABERINTS
  • EL GEOPLÀ
  • MATIJOCS

COMUNICACIÓ I LLENGUATGES:

  • NOM DELS COMPANYS/ES.
  • VOCABULARI DE LA FESTA MAJOR, TARDOR, NADAL I DELS PROJECTES D’AULA.
  • CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA DE CONSONANTS/n/ /ny/ /l/ /ll/ /r/ /rr/
  • FRAGMENTACIÓ SIL·LÀBICA (PICAR PARAULES, CONSCIÈNCIA DE LES SÍL·LABES, CLASSIFICACIÓ DE NOMS SEGONS NÚMERO DE SÍL·LABES) 
  • DISCRIMINACIÓ I IDENTIFICACIÓ AUDITIVA DE SONS
  • ONOMATOPEIES, RIMES I ENDEVINALLES
  • ANÀLISI FONÈTIC DE L’EMISSIÓ SONORA MENTRES ESCRIUEN 
  • INICIACIÓ A LA LECTURA I L’ESCRIPTURA ESPONTÀNIA I AMB MODEL
  • DESCOBRIR I PRACTICAR ALGUNES TIPOLOGIES TEXTUALS: LA FRASE, LA LLISTA DE PARAULES, LA NOTÍCIA, LA CARTA, LA RECEPTA
  • CONSOLIDACIÓ DE MECÀNIQUES TREBALLADES ELS CURSOS ANTERIORS 
  • EXPRESSIÓ ORAL: 
    • LA DESCRIPCIÓ D’UNA PERSONA, ANIMAL, OBJECTE O SITUACIÓ; LES INSTRUCCIONS. 
    • EXPLICACIÓ UNA ESCENA O IMATGE ON HI HA DIFERENTS PERSONATGES I SITUACIONS.
    • JOCS TIPUS ‘VEIG, VEIG’, ‘QUI ÉS QUI’, “LA MARGARIDA”, “BUSCA L’INTRÚS” “ABSURDS VISUALS: QUÈ HI HA D’ESTRANY A LA IMATGE?”

PLÀSTICA

  • EXPLORACIÓ DE LES POSSIBILITATS DELS MATERIALS PLÀSTICS.
  • EXPERIMENTACIÓ AMB TÈCNIQUES PLÀSTIQUES: DIBUIX, PINTURA, COLLAGE, MODELATGE I ESTAMPACIÓ.
  • EXERCITACIÓ DE DESTRESES MANUALS: RETALLAR, ESQUINÇAR, REBREGAR, PUNXAR I PLEGAR, ADQUIRINT COORDINACIÓ OCULOMANUAL.
  • GRAFISME GUIAT (HORITZONTALS, VERTICALS, LÍNIES RECTES, CERCLES, CREUS, ASPES, ESPIRALS) I GRAFISME CREATIU

PSICOMOTRICITAT

  • AQUEST TRIMESTRE LA PSICOMOTRICITAT HA QUEDAT EMMARCADA AMB JOCS EN EL CONTEXT DE HALLOWEEN O TARDOR I EN EL CONEIXEMENT DE PARTS DEL COS I CONEIXEMENT DELS LÍMITS DEL PROPI COS.
  • LLIURE MOVIMENT AMB MATERIAL DE PSICOMOTRICITAT I EXECUTANT CONSIGNES: AMB CERCLES, BLOCS TOUS, CORDES…
  • JOCS D’IMITACIÓ DE PERSONATGES (HALLOWEEN)
  • JOCS TRADICIONALS: PICA PARET, PILLA- PILLA, “L’ARANYA”, ESTIRA-CEBES, EL JOC DE LES ESTÀTUES…
  • JOCS DE CONSIGNES: “SIMON SAYS”
  • ACCEPTACIÓ DE LES NORMES CONSOLIDACIÓ DE LA DINÀMICA PSICOMOTRIU: DIFERENTS MOMENTS DE LA SESSIÓ, MATERIALS I NORMES DE LA SALA, DELS JOCS I DEL GRUP.

 CONTES:

  • EL CLUB DELS VALENTS
  • L’ARBRE RONDINAIRE
  • T’ESTIMO QUASI SEMPRE
  • DOS ESQUIROLS I UNA PINYA 
  • LES NOIES TAMBÉ PODEN…
  • ORELLES DE PAPALLONA
  • LA MEVA FAMÍLIA ÉS ESPECIAL
  • COM AMAGAR UN LLEÓ PER NADAL

ENGLISH

ROUTINES: 

  •  hello! Good morning. 
  •  How are you?
  • How’s the weather today?

ACTIONS: walk, jump, hop, run, swim, sleep…

VOCABULARY: 

  • COLORS
  • ANIMALS AT THE ZOO: lion, elephant, bear, tiger, monkey, snake, kangaroo…
  • FEELINGS: happy, sad, angry, hungry, tired, scared
  • PARTS OF THE BODY: eyes, ears, nose, mouth, hair, head, shoulders, knees, toes, hand, leg, arm, fingers.

 Count from 1 to 10

FESTIVITIES: 

  • HALLOWEEN: witch, black cat, pumpkin, monster, bat, ghost, mummy, skeleton
  •  CHRISTMAS: Santa Claus, reindeer, sleigh, snowman, Christmas tree, presents, elf, star

 SONGS:

  • Good Morning — Maple Leaf Learning
  • Hello! — Super simple song
  • How’s the weather? — Super Simple Songs
  • Walking Walking  — Super Simple Songs
  • How many fingers? — Super Simple Songs
  • Let’s go to the zoo — Super Simple Songs
  • Head, Shoulders, Knees & Toes — Super simple songs
  • If You’re Happy And You Know It  — Super Simple Songs
  • Knock knock, trick or treat! — Super simple songs
  • Hello reindeer, goodbye snowman — Super simple songs
  • Super Simple Santa Claus song — LiVelo
  • Bye bye goodbye— Super simple songs

 Short stories:

  • Animals at the zoo (Brownwyn Tainui)
  • Brown Bear, Brown Bear, what do you see? (Eric Carle)
  • Go away, big green monster! (Ed Emberley)

ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES:

  • SORTIDA A LA NAU DE CULTURA POPULAR
  • LA CASTANYADA A L’ESCOLA: JOCS TRADICIONALS, VISITA CASTANYERA
  • LA TERRISSERIA A CAN JULIÀ
  • NADAL:  VISITA PATGE REIAL,  CANTADA DE NADALES,  EL TIÓ
  • SEMBREM NATURA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>