Benvolgudes famílies,
Estem finalitzant el primer trimestre i volem compartir amb vosaltres els continguts que hem anat treballant al llarg d’aquests primers mesos de I5. Us adjuntem un resum dels continguts treballats i un petit recull fotogràfic de les activitats realitzades. Bones festes per tothom!
CONTINGUTS 1R TRIMESTRE
ENTORN:
- LA FESTA MAJOR DEL PRAT: BESTIARI I SEGUICI POPULAR
- LA TARDOR
- NADAL
- SITUACIONS D’APRENENTATGE: ON SÓN ELS NÚVOLS? (I5A) I ON VAL ENS DOLLS D’AIGUA? ( I5B)
MATEMÀTIQUES:
- ELS NÚMEROS 1-7 (QUANTITAT I GRAFISME)
- ELS NOMBRES ORDINALS (DEL PRIMER AL SETÈ)
- COMPTATGE ORAL FINS AL 30
- CLASSIFICACIÓ I SERIACIÓ D’ELEMENTS SEGONS DIFERENTS ATRIBUTS (FORMA, COLOR, MIDA I GROSSOR)
- RECORDATORI FIGURES GEOMÈTRIQUES: CERCLE, TRIANGLE, QUADRAT, RECTANGLE, ROMBE, ÒVAL.
- COSSOS GEOMÈTRICS: ESFERA, PIRÀMIDE, PRISMA, CUB,
- CÀLCUL MENTAL
- BLOCS LÒGICS.
- OBSERVAR, COMPARAR SEGONS LONGITUD (LLARG- CURT) I VOLUM (AMPLE- ESTRET) I MESURA (GRAN- PETIT -MITJÀ I ALT- BAIX)
- NOCIONS CONTRASTADES: PLE-BUIT, PRIM-GRUIXUT, PESAT-LLEUGER
- NOCIONS ‘UN MÉS, UN MENYS’ ‘IGUAL QUE’ EN MASSES I LONGITUDS
- SÈRIES NUMÈRIQUES D’1 EN 1, DE 2 EN 2, DE 5 EN 5…Ç
- COMPONDRE I DESCOMPONDRE AMB REGLETS CUISINAIRE
- RESOLUCIÓ DE PROBLEMES NUMÈRICS, MENTALMENT I GRÀFICAMENT, AMB OPERACIONS D’ADDICIÓ I SOSTRACCIÓ.
- ELS LABERINTS
- EL GEOPLÀ
- MATIJOCS
COMUNICACIÓ I LLENGUATGES:
- NOM DELS COMPANYS/ES.
- VOCABULARI DE LA FESTA MAJOR, TARDOR, NADAL I DELS PROJECTES D’AULA.
- CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA DE CONSONANTS/n/ /ny/ /l/ /ll/ /r/ /rr/
- FRAGMENTACIÓ SIL·LÀBICA (PICAR PARAULES, CONSCIÈNCIA DE LES SÍL·LABES, CLASSIFICACIÓ DE NOMS SEGONS NÚMERO DE SÍL·LABES)
- DISCRIMINACIÓ I IDENTIFICACIÓ AUDITIVA DE SONS
- ONOMATOPEIES, RIMES I ENDEVINALLES
- ANÀLISI FONÈTIC DE L’EMISSIÓ SONORA MENTRES ESCRIUEN
- INICIACIÓ A LA LECTURA I L’ESCRIPTURA ESPONTÀNIA I AMB MODEL
- DESCOBRIR I PRACTICAR ALGUNES TIPOLOGIES TEXTUALS: LA FRASE, LA LLISTA DE PARAULES, LA NOTÍCIA, LA CARTA, LA RECEPTA
- CONSOLIDACIÓ DE MECÀNIQUES TREBALLADES ELS CURSOS ANTERIORS
- EXPRESSIÓ ORAL:
- LA DESCRIPCIÓ D’UNA PERSONA, ANIMAL, OBJECTE O SITUACIÓ; LES INSTRUCCIONS.
- EXPLICACIÓ UNA ESCENA O IMATGE ON HI HA DIFERENTS PERSONATGES I SITUACIONS.
- JOCS TIPUS ‘VEIG, VEIG’, ‘QUI ÉS QUI’, “LA MARGARIDA”, “BUSCA L’INTRÚS” “ABSURDS VISUALS: QUÈ HI HA D’ESTRANY A LA IMATGE?”
PLÀSTICA
- EXPLORACIÓ DE LES POSSIBILITATS DELS MATERIALS PLÀSTICS.
- EXPERIMENTACIÓ AMB TÈCNIQUES PLÀSTIQUES: DIBUIX, PINTURA, COLLAGE, MODELATGE I ESTAMPACIÓ.
- EXERCITACIÓ DE DESTRESES MANUALS: RETALLAR, ESQUINÇAR, REBREGAR, PUNXAR I PLEGAR, ADQUIRINT COORDINACIÓ OCULOMANUAL.
- GRAFISME GUIAT (HORITZONTALS, VERTICALS, LÍNIES RECTES, CERCLES, CREUS, ASPES, ESPIRALS) I GRAFISME CREATIU
PSICOMOTRICITAT
- AQUEST TRIMESTRE LA PSICOMOTRICITAT HA QUEDAT EMMARCADA AMB JOCS EN EL CONTEXT DE HALLOWEEN O TARDOR I EN EL CONEIXEMENT DE PARTS DEL COS I CONEIXEMENT DELS LÍMITS DEL PROPI COS.
- LLIURE MOVIMENT AMB MATERIAL DE PSICOMOTRICITAT I EXECUTANT CONSIGNES: AMB CERCLES, BLOCS TOUS, CORDES…
- JOCS D’IMITACIÓ DE PERSONATGES (HALLOWEEN)
- JOCS TRADICIONALS: PICA PARET, PILLA- PILLA, “L’ARANYA”, ESTIRA-CEBES, EL JOC DE LES ESTÀTUES…
- JOCS DE CONSIGNES: “SIMON SAYS”
- ACCEPTACIÓ DE LES NORMES CONSOLIDACIÓ DE LA DINÀMICA PSICOMOTRIU: DIFERENTS MOMENTS DE LA SESSIÓ, MATERIALS I NORMES DE LA SALA, DELS JOCS I DEL GRUP.
CONTES:
- EL CLUB DELS VALENTS
- L’ARBRE RONDINAIRE
- T’ESTIMO QUASI SEMPRE
- DOS ESQUIROLS I UNA PINYA
- LES NOIES TAMBÉ PODEN…
- ORELLES DE PAPALLONA
- LA MEVA FAMÍLIA ÉS ESPECIAL
- COM AMAGAR UN LLEÓ PER NADAL
ENGLISH
ROUTINES:
- hello! Good morning.
- How are you?
- How’s the weather today?
ACTIONS: walk, jump, hop, run, swim, sleep…
VOCABULARY:
- COLORS
- ANIMALS AT THE ZOO: lion, elephant, bear, tiger, monkey, snake, kangaroo…
- FEELINGS: happy, sad, angry, hungry, tired, scared
- PARTS OF THE BODY: eyes, ears, nose, mouth, hair, head, shoulders, knees, toes, hand, leg, arm, fingers.
Count from 1 to 10
FESTIVITIES:
- HALLOWEEN: witch, black cat, pumpkin, monster, bat, ghost, mummy, skeleton
- CHRISTMAS: Santa Claus, reindeer, sleigh, snowman, Christmas tree, presents, elf, star
SONGS:
- Good Morning — Maple Leaf Learning
- Hello! — Super simple song
- How’s the weather? — Super Simple Songs
- Walking Walking — Super Simple Songs
- How many fingers? — Super Simple Songs
- Let’s go to the zoo — Super Simple Songs
- Head, Shoulders, Knees & Toes — Super simple songs
- If You’re Happy And You Know It — Super Simple Songs
- Knock knock, trick or treat! — Super simple songs
- Hello reindeer, goodbye snowman — Super simple songs
- Super Simple Santa Claus song — LiVelo
- Bye bye goodbye— Super simple songs
Short stories:
- Animals at the zoo (Brownwyn Tainui)
- Brown Bear, Brown Bear, what do you see? (Eric Carle)
- Go away, big green monster! (Ed Emberley)
ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES:
- SORTIDA A LA NAU DE CULTURA POPULAR
- LA CASTANYADA A L’ESCOLA: JOCS TRADICIONALS, VISITA CASTANYERA
- LA TERRISSERIA A CAN JULIÀ
- NADAL: VISITA PATGE REIAL, CANTADA DE NADALES, EL TIÓ
- SEMBREM NATURA