Programes en anglès

PROGRAMA “ART & CRAFTS”

En el món actual, el coneixement de diverses llengües marca la diferència per tenir majors oportunitats en el desenvolupament del projecte professional. I entre totes les llengües, l’anglès continua essent, des de fa dècades, una de les més importants no només al nostre país, sinó internacionalment.  Per tal que la igualtat d’oportunitats sigui una realitat, l continua fent una aposta en ferm per l’aprenentatge de l’anglès, i és per això que s’ha inclòs un projecte AICLE a l’àrea d’expressió artística adreçat a l’alumnat del Cicle Inicial (1r i 2n).

  • Incrementar el nombre d’hores d’anglès.
  • Proporcionar a l’alumnat un ambient d’immersió i alhora lúdic en llengua anglesa que els permeti desenvolupar les seves activitats comunicatives en aquesta llengua.
  • Motivar l’alumnat en la pràctica oral de la llengua anglesa.
  • Aprofundir en coneixements i continguts curriculars rellevants de l’àrea d’expressió artística corresponents al nivell educatiu a través de l’anglès com a llengua vehicular.
  • Implementar la metodologia AICLE en una àrea de coneixement diferent a la pròpia àrea d’anglès.

PROGRAMA “GET MOVING!”

El projecte “Get Moving!” per a la introducció d’una llengua estrangera, en aquest cas l’anglès, a una àrea no lingüística neix en gran part per l’actual demanda que la societat moderna fa pel coneixement i domini de diverses llengües.

Un dels efectes de la globalització mundial és el de trobar un element comunicatiu comú que faciliti l’intercanvi d’idees, coneixements, experiències i emocions, i és innegable que l’ idioma anglès és el que més es fa servir actualment.

L’anglès ja és un idioma que es treballa a la nostra Escola des de sempre, dins de la seva corresponent àrea d’idioma estranger, però hem volgut ampliar la seva ensenyança introduint-lo en un espai i una dinàmica totalment diferents als de l’aula ordinària d’idiomes: l’Educació Física. D’aquesta manera pretenem incentivar el seu aprenentatge amb situacions noves per a l’alumnat que el motivin, fent-li veure la practicitat real del coneixement d’aquest idioma més enllà de les sessions regulars de llengua estrangera.

La nostra meta és la d’aconseguir una progressiva introducció de l’idioma anglès dins el dia a dia de l’escola, convertint-lo en una eina més de treball per a l’alumnat, fins arribar al punt de que el seu ús i la seva presència dins la vida escolar sigui un fet habitual i normal com ho són els altres idiomes ja presents.

Aquest projecte és només una via d’entrada al que és innegable: el coneixement d’idiomes estrangers és cada vegada més imprescindible per arribar al món laboral amb una bona base per competir en ell, i a la nostra Escola som conscients que des de la nostra posició hem d’assumir la tasca d’iniciar aquest procés d’aprenentatge.

Els objectius del nostre projecte pensem que han de ser realistes al mateix temps que ambiciosos. Modests perquè som conscients que la tasca no serà fàcil per la seva novetat, però ambiciosos perquè contem amb la nostra il·lusió i coneixements per superar els obstacles i perquè, en definitiva, seran els nostres alumnes els que en sortiran beneficiats.

  • Adquirir eines per comprendre el vocabulari i les expressions bàsiques pròpies de l’Àrea d’Educació Física en l’idioma anglès.
  • Adquirir eines per expressar-se oralment en anglès en les activitats proposades.
  • Trobar-se còmode en l’ús d’una llengua estrangera, construint a l’aula un clima de confiança tal que els intercanvis verbals i actuacions succeeixin de manera relaxada i respectuosa; en definitiva, perdre la por a l’anglès al seu ús quotidià.
  • Enriquir/ampliar el vocabulari general d’aquesta llengua forànea amb nous termes i expressions relacionades amb l’Educació Física.
  • Dinamitzar les sessions de l’Àrea d’Educació Física amb noves situacions comunicatives alumne-mestre i alumne-alumne.
  • Ampliar progressivament el temps de contacte amb l’anglès en el còmput total d’hores lectives, integrant-lo en un futur dins d’àrees diferents a l’específica d’idioma estranger
  • Trobar una utilitat pràctica a l’ús de l’anglès diferent al de les seves classes regulars.
  • Descobrir, comprendre i reconèixer fets culturals d’altres països i/o regions a partir de les seves activitats físico-esportives tradicionals (jocs, esports, balls,…).
  • Integrar l’ús de l’anglès dins d’activitats generals del centre, ja sigui en festes populars, mostres de treballs, festivals propis,… per tal de convertir el seu ús en un fet habitual.
  • Integrar l’ús de les TIC per relacionar continguts de l’àrea amb l’ús de l’anglès.

Cliqueu aquí per anar a la pàgina del blog Get Moving!

 

PROGRAMA “EUREKA SCIENCE PROJECT”

Aprendre a escoltar exigeix una obertura d’esperit, una capacitat de poder acceptar altres punts de vista, una voluntat de diàleg i de conversa.

En el Projecte Educatiu de l’escola es remarca que els nostres alumnes comprenguin, retinguin, relacionin i creïn. És per això que s’ha creat l’ ”Eureka Science Project”, el qual reafirma la necessitat de llegir i escriure, raonar, relacionar i desenvolupar la capacitat de reflexió deductiva i inductiva.

Aprendre a parlar i debatre demana un gran rigor en l’ús dels recursos retòrics i dialèctics del discurs, i una solidesa en l’estructuració dels arguments.

L’expressió no es redueix a fer-se entendre; cal també una correcció lingüística, un estil, una riquesa en l’ús de la llengua, i tot això en les tres llengües de l’escola (català, castellà, anglès) i a més en tots els àmbits tant científics com humanístics.

Les intervencions orals són fonamentals i prenen diferents formes: fer-se preguntes i proposar hipòtesis.

La descoberta

L’“Eureka Science Project” defuig de l’ensenyament del “això és així” per abordar l’aprenentatge del “què hi veieu?” “per què…?”  “com resoldríeu…” Davant d’una situació, l’alumne es formula preguntes a les quals haurà de buscar una resposta emprant l’observació i els coneixements ja assolits, servint-se de la imaginació, la lògica i la relació entre coneixements d’àmbits diferents en el marc de l’intercanvi d’idees en el si del grup.

Un exemple d’aquesta metodologia es el Mètode Charpack (descoberta científica) aplicada a Primària (6-12 anys) en les matèries relacionades amb les ciències de la natura. Davant d’una pregunta, els alumnes agrupats proposen una resposta (la hipòtesi) basada en l’observació, en els coneixements previs, en l’ imaginació i en la discussió entre ells; posteriorment passen a una segona fase d’experimentació en què arribaran a unes conclusions que després posaran en comú tota la classe.

La capacitat de fer-se preguntes és tan important com la de conèixer la resposta.

El nostre Projecte Educatiu de Centre insisteix en un ensenyament interactiu entre l’alumne i el saber basat en:

  • Observar, fer-se preguntes, superant pors i timideses, formular hipòtesis.
  • Córrer el risc d’equivocar-se per aprendre dels errors.
  • La capacitat de crear demana un conjunt de coneixements (i per tant de memorització), però també un enfocament transversal dels diferents sabers, que els posi en relació i en perspectiva i, per què no, també en qüestió.
  • El raonament i la lògica ocupen un lloc essencial.

Treball en equip

Cada alumne ha de poder arribar a desenvolupar plenament les seves capacitats individuals i al mateix temps ha d’aprendre a treballar en equips petits i grans.

Treballar en equip no és repartir-se la feina i ajuntar parts independents per presentar-les, sinó que ha d’incloure la discussió i el debat, així com l’assumpció de responsabilitats que poden ser similars o diverses segons els objectius i les edats a fi de presentar l’elaboració final a partir d’un procés conjunt i productiu de reflexió.

Exemples de treball en equip: descoberta científica (en els equips d’alumnes amb funcions diferents i àmplia discussió).

Activitats

Totes les activitats són excel·lents ocasions per reforçar:

  • El sentit d’anar més enllà, de superar-se i assolir reptes personals.
  • La responsabilitat individual.
  • La qualitat de la dinàmica en grup.

 

CAMBRIDGE ENGLISH TESTS

A l’escola potenciem l’aprenentatge i ús de l’anglès i oferim la possibilitat de presentar als/les nostres alumnes als exàmens oficials de la Universitat de Cambridge, nivells Starters, Movers i Flyers.

Aquesta és una activitat complementària aprovada pel Consell Escolar i opcional per les famílies. Ens ajuda a conèixer millor el grau d’assoliment de les competències de llengua anglesa i per l’alumnat representa una tasca de superació centrada en la cultura de l’esforç que, a més, li permetrà obtenir una titulació oficial reconeguda.

Ja us podem avançar que el dia de realització de les proves pel curs 2023/2024 serà el 8 de maig del 2024, i es portaran a terme al mateix recinte escolar per personal especialitzat.