Trets d’identitat

Els objectius de la nostra escola es fonamenten en la convicció que la formació completa d’una persona s’articula al voltant d’una sèrie d’eixos dirigits a obtenir l’excel·lència i a desenvolupar al màxim les seves capacitats, amb una elevada exigència personal.

Aquests eixos són:

• Assolir coneixements i ser capaços de relacionar-los en una dinàmica de gust pel saber i per la descoberta.
  • Estimular la curiositat intel·lectual tant en la recerca de respostes com en la formulació de preguntes, amb imaginació i curiositat.
  • Desenvolupar una actitud creativa en tots els àmbits de la vida de l’alumne: personal i escolar avui, i també professional en un futur.
  • Tenir com a pròpia la cultura de l’esforç i l’assoliment dels reptes personals.
  • Aprendre a aprendre a través de mètodes i eines intel·lectuals i pedagògiques eficaces i exigents.
  • Transmetre el gust per la bellesa i una sensibilitat per les manifestacions artístiques.
  • Exigir un elevat sentit ètic basat en el respecte a l’altre, a les coses, a la natura, a l’espai i al temps; un respecte fonamentat en l’honestedat intel·lectual i personal.
trets

En definitiva, amb l’ambició de formar persones capaces de reflexionar, analitzar amb sentit crític i constructiu, de crear, d’imaginar, d’adaptar-se als canvis, però sobretot capaces de generar, amb responsabilitat, els canvis que la nostra societat demanda, amb un elevat grau de responsabilitat i autonomia personals.

CONVIVÈNCIA i SENTIMENT DE COMUNITAT

Formar persones completes vol dir formar persones capaces de conviure i de respectar i valorar el que significa viure en una comunitat, en aquest cas escolar. A l’escola promovem la interacció professor-alumne, professors-pares, pares-alumnes i alumnes-alumnes tant a dins com fora les aules, entre classes, després de l’escola, en sortides i a casa. Aquestes interaccions constitueixen experiències educatives que configuren la nostra comunitat d’ensenyament i aprenentatge. El dia a dia és fonamental per crear aquesta comprensió i aquest entorn, en el qual les mostres de respecte en siguin la base i a través de les activitats comunes es reforcin els llaços de la comunitat.

Entre les activitats emblemàtiques de l’escola que permeten reforçar el sentiment de pertinença a la comunitat de l’Escola Cambrils, podem citar com a exemples:

• La Castanyada.
  • Festa de Nadal, el Tió i el concert de nadales.
  • La Pasqua, la Mona.
  • La Diada de Sant Jordi (la festa del llibre).
  • Festival i actes de comiat de l’alumnat de 6è.

Formar persones capaces de conviure implica també que els alumnes han de comprendre el que es pot fer i el que no es pot fer en un marc de convivència i han d’entendre’n el perquè. L’autonomia i la responsabilitat van creixent tot al llarg de l’escolaritat. Les normes i costums són importants en tot àmbit de convivència. No es tracta, doncs, d’una simple obediència, sinó de compartir unes maneres de fer i de pensar basades en una ètica

• del respecte, en totes les dimensions i circumstàncies de la vida de l’alumne, dins i fora de l’escola;
  • de l’autonomia i de la responsabilitat;
  • de l’honestedat personal i intel·lectual.

Aquests objectius són fonamentals en l’activitat i preocupació del nostre equip pedagògic, el qual en el dia a dia, en les activitats escolars i extraescolars, dóna exemple i transmet als alumnes les raons que expliquen les normes i principis de l’escola, dintre i fora de les aules, dintre i fora de l’escola.