Un projecte molt consolidat a Educació Infantil, amb el qual donem resposta a la necessitat de prendre contacte amb les ciències, d’una manera innovadora, ja des de l’entrada dels infants a l’escola.
El projecte es composa, fonamentalment, d’un paquet curricular que parteix de l’àrea de “Descoberta de l’entorn” i globalitza amb les àrees de “Descoberta d’un mateix” i “Intercomunicació i llenguatges”.
El material del projecte proporciona tot un seguit d’activitats i d’experiències per al nen/a, esdevenint una font inexhaurible de descobertes, alhora que desvetlla la seva curiositat, la seva imaginació i el seu esperit crític, avançant en els coneixements físics i lògics.
Objectius
- Desenvolupar capacitats (cognitives, motrius, d’equilibri personal, de relació i d’inserció social) tenint en compte els coneixements previs i el nivell de desenvolupament de cadascú.
- Estimular l’activitat, tant física com mental, desvetllant al mateix temps la curiositat, la imaginació i l’esperit crític afavorint la consecució de la pròpia autonomia.
- Adquirir procediments que facilitin l’obtenció d’informació, el seu processament i la seva interiorització.
- Habituar-se a treballar experimentalment, de manera que s’afavoreixi l’activitat dels infants com a investigadors (observant, descrivint, anticipant, comprovant, etc.).
- Utilitzar la imaginació per tal de descobrir i indagar els fenòmens físics i naturals que es desenvolupen al seu voltant.
- Habituar-se a pensar i crear per compte propi, relacionant alguns fenòmens de la ciència i donant explicacions científiques o simbòliques.
- Interessar-se en conèixer i intercanviar vivències i opinions amb els companys.
- Adonar-se del propi progrés.
- Extreure algunes conclusions com a resultat de les experiències.
- Aplicar a noves situacions els conceptes i estratègies apreses anteriorment.