6è – Mates: iniciem el càlcul del màxim comú divisor

Els alumnes de Sisè han començat a resoldre problemes de màxim comú divisor mcd i mínim comú múltiple mcm. Com sempre, es parteix de situacions quotidianes i que puguin resoldre manipulant amb material, com és el cas dels reglets, per a, tot seguit, passar al llenguatge simbòlic matemàtic.

Tot i que semblin continguts abstractes, parteixen de situacions molt reals, com per exemple:

Volem fer bosses de caramels de taronja i de llimona que totes siguin iguals i partim de nombres diferents: 12 de taronja i 8 de llimona. Quin serà el màxim de bosses que podrem fer, per tal que continguin el mateix nombre de caramels i en la mateixa proporció de gustos?

Doncs amb els reglets ho trobaran!! i després ho escriuran.

Fins el proper trimestre!!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>