Projectes

PROJECTES DE CENTRE

⇒ PROJECTES DE TREBALL

A cada curs es realitza, com a mínim, un treball per projectes en el que participa tota la classe i s’impliquen les famílies.

Als cursos superiors els alumnes realitzen microprojectes de forma individual o en grups que presenten a la resta de companys.

⇒ PARTICIPACIÓ DE LES FAMÍLIES

Les famílies participen a P-3 en el projecte que es denomina “EL PROTAGONISTA DE LA SETMANA”.

A P-4 les famílies s’encarreguen dels esmorzars col·lectius.

A P-5 i a C. Inicial participen en el Projectes de classe

A Primària participen en els grups interactius

Participen als Jocs florals de Sant Jordi. Mireu AQUÍ

Organitzen les activitats extraescolars i un munt d’activitats tant per a nens i nenes com per a les famílies. Ho podreu veure a la seva WEB 

⇒ DEURES I DRETS DE LES FAMÍLIES: LA CARTA DE COMPROMÍS

 

⇒ TALLERS, RACONS I AMBIENTS A INFANTIL

⇒ EDUCACIÓ EMOCIONAL

El programa d’Educació emocional està destinat a que els alumnes aprenguin a gestionar autònomament les seves emocions  i desenvolupin actituds d’empatia i assertivitat.

⇒ BIBLIOTECA

L’Escola Brasil disposa d’una Biblioteca que es troba al servei dels alumnes tant a nivell de grup com individual. Els diferents cursos utilitzen la Biblioteca per a treballar la lectura i per a realitzar consultes i recerques. Els alumnes de manera individual poden utilitzar el servei de préstec o llegir i treballar la sala d la Biblioteca a l’hora de l’esbarjo del pati.

La nostra Biblioteca té el nom de l’escriptora Núria Albertí,

Es realitzen activitats d’animació a la lectura i el “padrinatge” on alumnes de 5è curs animen i ajuden als alumnes de P-5 i  1r a llegir i utilitzar la Biblioteca.

EL PERSONATGE MISTERIÓS

Periòdicament les mestres integrants de la Comissió que s’encarrega de la Biblioteca Escolar posa en marxa la recerca d’un nou “Personatge Misteriós”.

Es dóna a alumnes i mestres una primera pista relativa a un personatge literari molt conegut i els i les alumnes (des de tercer a sisè de primària) han d’esbrinar de a qui es refereix. Els alumnes comencen a donar les seves respostes que són recollides a la Biblioteca Escolar i avaluades pels membres de la Comissió. Si no hi cap encertant amb aquesta primera pista, es van facilitant més pistes fins que un cert nombre d’alumnes encerta de qui es tracta. En aquest moment es publica el nom i curs dels i de les alumnes encertants.

⇒ CIÈNCIES

Es treballen sistemàticament les ciències en tots els cursos amb un programa establert de projectes, mascotes a la classe, pràctiques de laboratori, experimentació, etc.

⇒ BARCELONA ESCOLES +SOSTENIBLES

Amb l’objectiu d’educar els i les nostres alumnes en el respecte per l’entorn i especialment per l’entorn natural, a l’Escola Brasil es duen a terme diversos projectes ecològics:

  1. Manteniment de l’Hort de l’escola. Sembrar, plantar, comprar les llavors, planters, plantes, etc, regar, podar, treure les males herbes, i moltes més feines han de realitzar els alumnes i les mestres encarregades d’aquestes tasques.

2. Embolcalls sostenibles. Des de fa anys és obligatori a l’escola l’ús d’envoltoris reutilitzables per l’esmorzar. Uns alumnes, encarregats de l’agenda 21 de cada classe, s’encarreguen de recordar i comprovar que aquesta norma sigui respectada per tots i totes.
3. Reciclatge del paper. A totes les dependències de l’escola hi ha papereres per reciclar el paper.
4. Visita del Camió Punt Verd. Un cop al curs, un camió del Servei Punt Verd ens visita i amb aquest motiu els i les alumnes aprenen la seva utilitat i el funcionament dels diferents serveis de reciclatge de la ciutat de Barcelona.
5. Setmana de la fruita: Al llarg d’una setmana es proporciona als i les alumnes una fruita diferent cada dia per esmorzar saludablement.

⇒ PLÀSTICA I PSICOMOTRICITAT EN ANGLÈS

L’escola du a terme el programa “One, two, three! Join me!”. Es fa Anglès des de P-4. Tanmateix s’imparteixen psicomotricitat i educació artística en anglès.
Una unitat didàctica de Medi a 4t, 5è i 6è es realitza també en anglès.

⇒ TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ

A més dels recursos informàtics a les aules (ordinador, pantalla digital, tablets, etc) hi ha una aula d’informàtica (renovada el curs 17-18) on el mestre especialista treballa amb mitja classe les eines bàsiques: editor de textos, editor d’imatges, correu electrònic, programari educatiu, eines de treball en línia, etc.

⇒ MÚSICA: CANTÀNIA

Cantània és una activitat participativa de l’Auditori de Barcelona en la que s’inscriuen escolars de cicle mitjà i superior de primària de Catalunya. Cada any s’estrena una obra encarregada especialment per a aquesta activitat. Els encàrrecs, fins a dia d’avui, s’han fet a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi. Participar és un honor que a la nostra escola correspon als alumnes de quart curs. La professora de música de la nostra escola prepara juntament amb els i les especialistes de tots els centres participants la cantània  amb 3 sessions de formació obligatòries. Els mestres i les mestres al seu torn la treballen intensivament al llarg de tot el curs amb els alumnes participants. Finalment la interpretaran a l’escenari.

⇒ ESPORT: DANSA ARA

Projecte que vincula tota la comunitat educativa (alumnat, professorat i famílies), implicant-la en el gran esdeveniment de ciutat de dansa contemporània, “Dansa ara”.
L’esdeveniment es fa en un dels espais més emblemàtics de Barcelona, el Palau Sant Jordi. És una proposta pionera en les propostes de dansa educativa que ofereix una gran ciutat. El llenguatge corporal de la dansa vertebra una acció inclusiva en què han participat més de 80.000 nens de segon de primària durant més de 25 anys.
Dansa ara consta de diferents fases:
1. Formació del professorat per conèixer el repertori de danses i les orientacions didàctiques pertinents.
2. Assistència d’alguns centres a un espectacle de dansa professional (companyia IT Dansa) a l’Institut del Teatre.
3. Treball amb l’alumnat per a l’aprenentatge de les danses al centre educatiu.
4. Participació final de l’alumnat i el professorat en la gran jornada de dansa en què els nens són protagonistes d’un espectacle de dansa contemporània (assistència de les famílies com a espectadors)

CONTES DE L’ESCOLA BRASIL

Aquest projecte va néixer fa uns quants cursos arrel de la participació dels pares als jocs florals de l’escola.
Ja que l’escola feia els jocs florals i demanava la participació de les famílies, des de l’AMPA va sorgir l’idea de il·lustrar el conte guanyador i editar-lo.
Des de llavors que cada any s’ha anat treballant a les classes d’educació artística i s’han fet, amb diferents tècniques i metodologies les il·lustracions dels diferents contes.
Si voleu veure el resultat final entreu al blog de l’A.F.A.

⇒ CELEBRACIÓ DE FESTES

L’escola celebra i participa en les principals festes populars: Castanyada, Nadal, Carnaval, Joscs Florals i Sant Jordi, Jornada Esportiva, Fi de curs, etc.

 ⇒ SORTIDES CULTURALS

 Tots els cursos d’Educació Infantil i Primària realitzen al llarg del curs vàries sortides relacionades amb el currículum treballat a classe (coneixement de l’entorn, educació física, música, anglès, etc.). També es realitzen sortides lúdiques i de convivència.

⇒ CAMPANYES SOLIDÀRIES

L’ESCOLA BRASIL PARTICIPA A VÀRIES CAMPANYES SOLIDÀRIES. FAMÍLIES, NENS I NENES APRENEN ELS VALORS DE LA SOLIDARITAT I LA COMUNITAT PARTICIPANT ACTIVAMENT AMB:
SOS ÀFRICA: Aportació de roba i sabates
•AVISMÓN: Recollida d’aliments
•SAVE THE CHILDREN: Elaboració d’un punt de llibre solidari coincidint amb la festa de Sant Jordi que els i les alumnes venen i els diners recaptats s’entreguen a aquesta ONG
•XOCOLATADA SOLIDÀRIA PER LA LLUITA CONTRA EL CÀNCER INFANTIL.

…I I altres campanyes puntuals proposades per diverses organitzacions o per la pròpia escola.