Objectius, actuacions i planificació

OBJECTIUS

1. Desenvolupar la competència digital de l’alumnat i les habilitats socials a través de metodologies actives d’aula i de l’ús habitual de les TIC/TAC per l’assoliment de la competència digital
  2. Establir orientacions per a la incorporació de la tecnologia educativa en el suport als diferents estils d’aprenentatge de l’alumnat.
  3. Assegurar l’assoliment de la competència digital de l’alumnat en situació vulnerable i l’equitat digital.
  4. Desenvolupar un sistema de seguiment i avaluació de les competències bàsiques.
  5. Crear i dur a terme proves internes a final cicle de la competència digital de l’alumnat per valorar els aprenentatges assolits, en procés o no assolits de l’alumnat.
  6. Elaborar un document on hi hagi les orientacions i les eines per crear continguts digitals competencials, inclusius i transversals.
  7. Dissenyar graella de continguts digitals i d’activitats seqüenciades per nivells..
  8. Posar a disposició del professorat una unitat compartida que faciliti crear i compartir continguts digitals.
  9. Dissenyar estratègies de caràcter col·laboratiu per a la concreció de pràctiques d’ensenyament/aprenentatge.
  10. Donar visibilitat al repositori creat entre la comunitat educativa per incentivar el seu ús i participació.
  11. Detectar les necessitats formatives dels docents i establir els itineraris formatius necessaris per assegurar l’assoliment de la competència digital docent.
  12. Promoure el treball en xarxa dels docents i dels centres per compartir les evidències d’implementació en centre de la formació del professorat.
  13. Assegurar, sempre que sigui adient, la presència digital a totes les formacions per millorar la competència digital docent.
  14. Dissenyar accions formatives i d’assessorament del professorat en relació a la creació de continguts digitals.
  15. Elaborar l’Estratègia Digital de Centre assegurant la participació del claustre, l’alumnat i la comunitat educativa.
  16. Generar aliances amb agents del territori per impulsar l’assoliment del pla i la seva connexió amb l’entorn i l’ecosistema de la innovació.